Rozwój sieci detalicznej LOTOS
LOTOS zdecydował, że nie będzie wprowadzał na rynek „taniej” sieci stacji paliw.
Obecnie LOTOS Paliwa zarządza drugą co do wielkości siecią stacji w Polsce, bezpośrednio konkurując z najsilniejszymi koncernami. Udział LOTOS-u w rynku wynosi teraz 5,7 proc. Aktualnie w strukturze sieci LOTOS funkcjonują trzy systemy zarządzania. 80 stacji to obiekty własne LOTOS-u, 43 to stacje partnerskie, a 239 patronackie. Łączna liczba stacji LOTOS-u powiększy się o 39 obiektów zakupionych pod marką Esso od amerykańskiego koncernu ExxonMobil oraz o planowane 22 stacje funkcjonujące pod logo Slovnaft, na zakup których została podpisana we wrześniu umowa przedwstępna. Po przejęciach udział LOTOS-u w detalicznym rynku paliw w Polsce wzrośnie w 2006 r. do 7,5 – 8 proc. Docelowo w 2010 r. spółka chciałaby osiągnąć poziom 10 – 12 proc. Pozwoli to na uzyskanie dostępu do stacji z logo LOTOS na terenie całej Polski.
Zarząd LOTOS Paliwa podjął decyzję o wybraniu określonych kierunków działań po wnikliwej analizie rynku detalicznej sprzedaży paliw w kraju. Wynika z niej, że konsumpcja paliw będzie rosła, przy jednoczesnym wzroście znaczenia stacji markowych. Na rynku obserwuje się też tendencje do konsolidacji podmiotów zajmujących się sprzedażą paliw.
Już rozpoczęło się włączanie do sieci stacji Esso. W 2006 r. proces konsolidacji dwóch zakupionych sieci się zakończy. Wszystkie obiekty będą podlegać zmianie wizerunku (rebranding), co ma zagwarantować pełną identyfikację wizualną z marką LOTOS. Rozszerzeniu ulegnie wdrożony już program flotowy. Dodatkowo będą kontynuowane prace nad uruchomieniem programu lojalnościowego, który obejmie pełną, rozszerzoną sieć stacji. Tam, gdzie jest to technicznie możliwe obiekty własne i partnerskie LOTOS-u, a także przejmowane stacje Esso, zostaną doposażone w stanowiska do tankowania LPG. LOTOS będzie zwiększał też liczbę własnych stacji, tak aby na koniec 2006 r. mieć ich 150.
Info: LOTOS PaliwaFeatured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej