Lotos stawia na segment premium
- rozmowa z Marcinem Zachowiczem, rzecznikiem prasowym Grupy LOTOS SA.
Dlaczego Grupa LOTOS rezygnuje z budowy sieci tanich stacji paliw?
Zarząd spółki LOTOS Paliwa, odpowiedzialnej w grupie kapitałowej LOTOS między innymi za rozwój i zarządzanie siecią stacji paliw, po dokonaniu wnikliwej analizy rynku sprzedaży detalicznej paliw w Polsce zrezygnował z planów wprowadzenia tak zwanej taniej sieci stacji paliw. Z naszych analiz wynika bowiem, że krajowa konsumpcja paliw będzie w niedalekiej przyszłości rosła, przy jednoczesnym wzroście znaczenia stacji markowych, operujących w segmencie premium. Dla klientów, oprócz cen paliw, coraz ważniejsza staje się jakość produktów i usług dostępnych na stacjach oraz ich bliskość. Dlatego Grupa LOTOS stawia na rozwój sieci o zasięgu ogólnokrajowym, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich i sprawdzonych standardów produktów i usług.
Czy segment premium zaspokoi rynkowe ambicje firmy? Jak zamierzacie Państwo konkurować ze stacjami przy hipermarketach oraz siecią BLISKA?
Obecnie LOTOS Paliwa zarządza drugą co do wielkości siecią stacji w Polsce, konkurując bezpośrednio z najsilniejszymi koncernami. Nasz udział w rynku sprzedaży detalicznej paliw to wynosi 5,7 proc. W strukturze sieci LOTOS funkcjonują trzy systemy zarządzania. 81 stacji to obiekty własne firmy, 43 to stacje partnerskie, a 239 patronackie. Nasza sieć powiększy się dodatkowo o 39 stacji marki Esso, kupionych od koncernu ExxonMobil (21 stacji Esso już funkcjonuje w sieci LOTOS) oraz o 22 stacje Slovnaftu, na zakup których podpisaliśmy we wrześniu umowę przedwstępną. W 2006 roku proces konsolidacji dwóch zakupionych sieci powinien się zakończyć. Po tych przejęciach nasz udział wzrośnie do 7,5 – 8 proc. W ramach programu PROSTA (Program Rozwoju Sieci Stacji Paliw Grupy LOTOS) planujemy, by do końca 2006 roku w naszej sieci funkcjonowało 150 stacji własnych, 250 partnerskich i 100 patronackich. Do 2010 roku zakładamy osiągnięcie 10 – 12 proc. udziału w rynku.
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. motoryzacyjne i rolnicze
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


