Lotos stawia na segment premium

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Dlaczego Grupa LOTOS rezygnuje z budowy sieci tanich stacji paliw?
Zarząd spółki LOTOS Paliwa, odpowiedzialnej w grupie kapitałowej LOTOS między innymi za rozwój i zarządzanie siecią stacji paliw, po dokonaniu wnikliwej analizy rynku sprzedaży detalicznej paliw w Polsce zrezygnował z planów wprowadzenia tak zwanej taniej sieci stacji paliw. Z naszych analiz wynika bowiem, że krajowa konsumpcja paliw będzie w niedalekiej przyszłości rosła, przy jednoczesnym wzroście znaczenia stacji markowych, operujących w segmencie premium. Dla klientów, oprócz cen paliw, coraz ważniejsza staje się jakość produktów i usług dostępnych na stacjach oraz ich bliskość. Dlatego Grupa LOTOS stawia na rozwój sieci o zasięgu ogólnokrajowym, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich i sprawdzonych standardów produktów i usług.

Czy segment premium zaspokoi rynkowe ambicje firmy? Jak zamierzacie Państwo konkurować ze stacjami przy hipermarketach oraz siecią BLISKA?
Obecnie LOTOS Paliwa zarządza drugą co do wielkości siecią stacji w Polsce, konkurując bezpośrednio z najsilniejszymi koncernami. Nasz udział w rynku sprzedaży detalicznej paliw to wynosi 5,7 proc. W strukturze sieci LOTOS funkcjonują trzy systemy zarządzania. 81 stacji to obiekty własne firmy, 43 to stacje partnerskie, a 239 patronackie. Nasza sieć powiększy się dodatkowo o 39 stacji marki Esso, kupionych od koncernu ExxonMobil (21 stacji Esso już funkcjonuje w sieci LOTOS) oraz o 22 stacje Slovnaftu, na zakup których podpisaliśmy we wrześniu umowę przedwstępną. W 2006 roku proces konsolidacji dwóch zakupionych sieci powinien się zakończyć. Po tych przejęciach nasz udział wzrośnie do 7,5 – 8 proc. W ramach programu PROSTA (Program Rozwoju Sieci Stacji Paliw Grupy LOTOS) planujemy, by do końca 2006 roku w naszej sieci funkcjonowało 150 stacji własnych, 250 partnerskich i 100 patronackich. Do 2010 roku zakładamy osiągnięcie 10 – 12 proc. udziału w rynku.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Marcin Kaleta
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €