Obroty w karnawale
Przełom roku to okres tolerancji klienta dla wysokich cen, także w sklepach odzieżowych. Ubrania z wyższej półki, drogie i ekskluzywne mają wówczas największe wzięcie. W niektórych sklepach na przełomie roku sprzedaż rośnie nawet o 400%.
Gwiazdka, sylwester i karnawał to okres większych niż w innych miesiącach wydatków. Według OBOPu, w minione święta Polacy wydali na prezenty ok. 7 miliardów złotych, tyle samo ile dostali rolnicy w dopłatach unijnych w 2004 r. Bale sylwestrowe i karnawał to kontynuacja szaleństwa handlowego, szczególnie w sklepach odzieżowych.
- Podczas karnawału salony DERRI odnotowują sprzedaż o 400% wyższą w stosunku do pozostałych miesięcy w ciągu całego roku. Dotyczy to wszystkich miast w których działają sklepy DERRI; Warszawy, Bydgoszczy, Włocławka oraz Katowic – mówi Piotr Pęszyński, dyrektor ds. rozwoju sieci sklepów DERRI z ekskluzywną odzieżą skórzaną i konfekcyjną.
Najdroższe i najbardziej popularne
Na przełomie roku dużym powodzeniem wśród klientów DERRI cieszy się ekskluzywna galanteria skórzana; eleganckie kożuchy oraz futra. Skórzany prezent od DERRI to niekiedy koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Według Piotra Pęszyńskiego, w karnawale klienci częściej przymykają oko na cenę 4 tys. zł. za kożuch czy nawet 10 tys. zł lub więcej za futro z norek. Priorytetem dla nich staje się wówczas radość ukochanej osoby lub efektowny wygląd w sylwestra lub podczas balu karnawałowego.
Podobnie myślą klienci odwiedzający dom mody Forget-me-Not. Suknie wieczorowe po kilka tysięcy złotych, ekskluzywne torebki i biżuteria mają tam większe wzięcie w karnawale niż w innym okresie roku. Dorota Wróblewska, dyrektor firmy Forget-me-Not, mówi, że ich sprzedaż rośnie wówczas o 50%. Tendencja do droższych zakupów na przełomie roku widoczna jest także w sklepach odzieżowych Zara. Tam również, podobnie jak w Forget-me-Not największym powodzeniem wśród klientów cieszą się stroje wieczorowe.
Nie wszystko złoto co się świeci
- Okres karnawałowy jest dobry pod względem sprzedaży, ale nie uważam go za „złoty” czas – mówi Zofia Berut, PR manager z Monnari, - Chociaż sklepy firmy odnotowują wówczas wysokie obroty, według mnie najlepszy pod względem sprzedaży jest zazwyczaj początek kolejnego sezonu. Monnari najwięcej zarabia na przełomie jesieni i zimy, kiedy klienci zaopatrują się w okrycia wierzchnie, droższe od pozostałego asortymentu – mówi Zofia Berut.
Podobne wrażenia dotyczące wielkości sprzedaży ma Krzysztof Koziński, Specjalista ds. sprzedaży z firmy Odzieżowe Pole, który lepiej wspomina poprzednie lata. Według niego, przełom roku jest obecnie raczej okresem przecen i wyprzedaży.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej