USA: Szybki wzrost we franchisingu
27 ranking największych amerykańskich systemów magazynu Entrepreneur pokazuje, że 2005 rok był bardzo łaskawy dla franchisingu w USA.
Według magazynu pierwsza pięćsetka systemów osiągnęła w 2005 roku sprzedaż rzędu 134 miliardów dolarów. Od 2004 roku liczba jednostek franczyzowych w Stanach wzrosła o 11 proc. – niemal trzykrotnie więcej niż rok wcześniej.
Według magazynu Entrepreneur ten wzrost daje franczyzie wiodącą rolę w rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w USA. Siłą napędową amerykańskiej franczyzy są zarówno ludzie młodzi, jak i starsze pokolenie. Ci pierwsi, według magazynu, są najczęściej pracownikami korporacji i dzięki franczyzie realizują swoje biznesowe marzenia, ci drudzy nie czują się jeszcze na tyle starzy, by odchodzić na emeryturę. Wzrost liczby systemów Entrepreneur uzasadnia popularnością franchisingu wśród doświadczonych przedsiębiorców jako szansy na rozwój ich firm. W USA powstaje też wiele systemów niszowych mających wypełnić rynkowe luki.
Liderem rankingu Entrepreneur’a został Subway. W pierwszej dziesiątce znalazły się też Curves (sieć klubów fitness), sklepy 7-Eleven oraz UPS Store.
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

