350 sklepów na koniec roku
Sieć sklepów spożywczych, której rozwój wspiera firma dystrybucyjna McLane Polska, chce w tym roku przyłączyć blisko 50 nowych placówek.
International Grocery Aliance (IGA), największa międzynarodowa sieć handlowa zrzeszająca niezależne sklepy spożywcze, skupia już 4,5 tys. placówek. Ich łączne obroty przekraczają 20 mld USD rocznie. W Polsce do sieci należą już 304 samoobsługowe sklepy o średniej powierzchni sprzedaży ponad 240 mkw. To nie koniec.
Zwiększanie obrotów
Według informacji „PB” ze źródeł zbliżonych do sieci, jej plany rozwoju na rok 2006 przewidują pozyskanie do współpracy co najmniej 50 kolejnych sklepów. To plan minimum. Jeśli się powiedzie, skokowo wzrosną jej obroty. Szacuje się, że łączne obroty sklepów w sieci IGA w Polsce w 2005 r. sięgnęły 1 mld zł, wobec 872 mln w roku 2004, gdy było w niej 210 placówek.
W planach jest też ściślejsza integracja sklepów IGA przez objęcie ich wspólnym, jednolitym systemem komputerowym. Warto podkreślić, że sieć IGA nie posiada w Polsce osobowości prawnej. Nad jej budową w Polsce czuwa McLane Polska, który współpracuje z siecią IGA, m.in. w USA. Wzrost sieci IGA automatycznie zwiększy więc także obroty McLane Polska. Warunkiem przyjęcia sklepu do sieci jest bowiem m.in. korzystanie z usług McLane Polska. W zamian, oprócz atrakcyjnych cen towarów (specjalne upusty i promocje), właściciele sklepów otrzymują m.in. wsparcie marketingowe i szkolenia. Przynależność do sieci IGA to już minimalny wydatek — 30 USD miesięcznie.
Największe skupiska sklepów IGA znajdują się w Trójmieście, na Mazowszu i na Śląsku.
— Sieci takie jak IGA, rozwijane przez dużych dystrybutorów hurtowych, mają przed sobą spory potencjał rozwoju w Polsce, gdzie nadal jest bardzo dużo sklepów niezależnych. Korzyści z przystąpienia do tej sieci są dość duże, a warunki przystąpienia niewygórowane — komentuje prof. Maria Sławińska z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
O najlepsze, niezrzeszone jeszcze sklepy spożywcze w Polsce (75- -80 proc.) IGA będzie jednak musiała walczyć z konkurencyjnymi sieciami, jak np. Lewiatan, Chata Polska, Delikatesy Centrum, Nasze Sklepy czy FJ.
Więcej: Wiktor Szczepaniak, "Puls Biznesu" 16 stycznia 2006 r.ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


