Ruszyła rekrutacja polskich kadr
Wejście niemieckiej sieci dyskontów Aldi do Polski jest już tylko kwestią czasu. Właśnie rozpoczęła poszukiwanie kadr.
Szefowie działających w Polsce sieci handlowych zdążyli się już oswoić z myślą o planowanym wejściu na nasz rynek dwóch nowych, silnych graczy — amerykańskiego Wal-Marta oraz niemieckiego Aldi. O ile jednak zamiary te pozostawały dotąd jedynie w sferze zapowiedzi i domysłów, to teraz jeden z tych handlowych gigantów pokazał, że jego wejście do Polski zbliża się naprawdę dużymi krokami.
Zasłona dymna
Wszystko wskazuje na to, że ze wspomnianej wyżej dwójki pierwsza na polskim rynku zadebiutuje niemiecka sieć spożywczych sklepów dyskontowych Aldi. Świadczyć może o tym m.in. fakt, że oficjalnie rozpoczęła rekrutację pracowników (w tym kadry zarządzającej) w Polsce. Co prawda, w ogłoszeniach rekrutacyjnych mowa jest o tym, że polscy pracownicy, zanim obejmą stanowiska w kraju, będą musieli odbyć prawie 3-letnią praktykę w Niemczech, co sugeruje, że na wejście sieci trzeba będzie trochę jeszcze poczekać, jednak większość pytanych przez „PB” przedstawicieli branży handlowej uważa, że Aldi nie będzie tak długo zwlekał.
Jego zdaniem, w pierwszym etapie ekspansji Aldi może uruchomić 30-50 sklepów w precyzyjnie wybranych lokalizacjach. W branży krąży już wiele plotek na temat planów sieci Aldi, m.in. o tym, że chce kupić w Polsce nawet 200 działek pod budowę marketów.
Co wybierze konsument
— Pojawienie się w Polsce kolejnego, silnego gracza z pewnością zwiększy i tak ostrą już konkurencję w handlu, co powinno przyczynić się do przyspieszenia konsolidacji w branży — powiedział gazecie Puls Biznesu Sławomir Nitek, wicedyrektor polskiego oddziału duńskiej sieci sklepów dyskontowych Netto, która uruchomiła już w Polsce prawie 100 marketów.
Dodaje jednak, że Aldi nie powinien zbytnio zaszkodzić sieci Netto, z uwagi na to, że jest on tzw. hard dyskontem, czyli większość towarów sprzedaje pod własnymi markami. Tymczasem w sieci Netto w Polsce sprzedawane są wyłącznie produkty pod marką producentów, bo — jak argumentuje jej zarząd — wyroby pod marką sieciową nie cieszą się w Polsce dużym uznaniem konsumentów.
Z tego samego powodu na wejście sieci Aldi do Polski spokojnie patrzą także liczący się producenci wyrobów markowych.
Więcej: Wiktor Szczepaniak, "Puls Biznesu" 24 stycznia 2006 r.
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej