Nie wszyscy tracą na mrozie

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W sklepach odzieżowych zwiększyło się w ostatnich dniach zainteresowanie ciepłymi okryciami.
- Sprzedajemy znacznie więcej palt i kurtek - twierdzi Elżbieta Kilian ze stołecznej Hali Wola. Oblężenie przeżywają usługowe zakłady kuśnierskie. Zgłoszeń jest co najmniej o połowę więcej niż w cieplejsze dni.
Mrozy, zdaniem handlowców, zachęciły do zakupów nakryć głowy.
- Od czwartku, gdy temperatura spadła poniżej 10 st., w naszym sklepie obserwujemy wyraźne ożywienie - powiedziała "Rzeczpospolitej" Jadwiga Piechocka, właścicielka salonu Beskid.

W hipermarketach w czasie mrozów klientów jest mniej, bo ludzie nie wychodzą z domów. Ale więcej niż zwykle sprzedaje się tu towarów, które pomagają przetrwać chłody.
- Bardzo wzrosła w naszej sieci sprzedaż na przykład denaturatu - mówi Dorota Patejko z Auchan. - Zmotoryzowani dolewają go do baku, bo to podobno ułatwia zapalanie samochodu. Sporo sprzedaje się bielizny termoizolacyjnej, która zatrzymuje ciepło. Powodzenie mają kołdry, koce, piecyki elektryczne.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Lekki, ale trwający od miesiąca mróz, poprawi tegoroczne wyniki niektórych firm motoryzacyjnych. Dla większości z nich większe znaczenie niż gwałtowny atak mrozu ma długotrwałe utrzymywanie się niskiej temperatury. Zwiększa się popyt na preparaty do odmrażania szyb oraz dodatki uszlachetniające do paliw, a także akumulatory.

W czasie ostatnich mrozów znacznie wzrosła sprzedaż kosmetyków ochronnych. W aptece Dorform z Zakopanego popyt na środki pielęgnujące skórę w niskiej temperaturze podwoił się w porównaniu z poprzednią, znacznie łagodniejszą zimą. W styczniu zaś, gdy przyszły największe mrozy, sprzedaje się ich o połowę więcej niż w grudniu. Podobna tendencja panuje na północy Polski.

- Kiedy temperatura spada poniżej zera, znacznie lepiej sprzedają się produkty kaloryczne - mówi Izolda de Saint-Paul, rzecznik sieci hipermarketów Real. Zimą klienci kupują o połowę więcej niż latem tłuszczów, wędlin i słodyczy. Sieć sprzedaje także duże ilości cytryn, kawy, herbaty.

Popularnością cieszą się wszystkie gorące napoje.
- W okresie zimowym rośnie sprzedaż wyrobów typu gorący kubek - mówi Iza Sadowska, rzecznik firmy Unilever, właściciela marki Knorr.

Co najmniej do końca przyszłego miesiąca, nawet jeśli temperatura będzie wyższa niż teraz, będziemy chętnie kupowali czekoladę.
- Sprzedaż od listopada do lutego stanowi 50 - 60 proc. obrotów rocznych producentów czekoladowych słodyczy - tłumaczy Marek Moczulski, prezes firmy Mieszko w Raciborzu.

W mroźne dni Polacy rozgrzewają się też, pijąc wódkę.
- W ostatnich dniach, gdy mocno spadła temperatura, sprzedaż wódki wzrosła o kilka procent - szacuje Waldemar Rudnik, wiceprezes firmy Sobieski, producenta mającego ponad 30 proc. rynku mocnych alkoholi.

Więcej: "Rzeczpospolita", 24 stycznia 2006 r.

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €