Wielkie roszady w hurtowej czołówce

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Polski rynek handlu hurtowego towarami szybko zbywalnymi (FMCG), którego wielkość szacuje się na blisko 100 mld zł rocznie, jest w dalszym ciągu bardzo rozdrobniony. Działa na nim prawie 9 tys. firm. Jednak coraz większy udział w obrotach sektora (około 40 proc.) mają duże firmy ogólnopolskie i regionalne. Ich udział w rynku powinien się jednak szybko zwiększać, głównie za sprawą przyspieszającej konsolidacji branży.

Zmiany na podium

Numer jeden w tej branży, którym jest należąca do niemieckiej grupy Metro sieć hurtowni Makro Cash & Carry, z obrotami przekraczającymi 7 mld zł wydaje się na razie poza zasięgiem konkurencji. Jednak przybywa firm, które chcą szybko dołączyć do grona głównych rozgrywających w branży. Jedną z nich jest giełdowy Eurocash, który ogłosił niedawno plany przejęcia firm hurtowych KDWT oraz Carment. Jeśli sfinalizuje te akwizycje, awansuje na drugie miejsce w branży (z szóstego) pod względem obrotów, wyprzedzając takich graczy jak Milo, Selgros, BOS i CEDC. Łączne przychody Eurocasha, KDWT oraz Carment sięgnęły w 2004 r. 3,3 mld zł. Rozwój może go jednak sporo kosztować.

Konkurencja nie śpi

Połączenie z KDWT oraz planowana transakcja z Carment są integralną częścią strategii Eurocash zmierzającej do osiągnięcia pozycji wiodącego dystrybutora FMCG na rynku hurtowym. Naszym celem jest zaspokajanie potrzeb małych i średnich sklepów detalicznych we wszystkich znaczących grupach asortymentowych oraz formach dystrybucji — powiedział gazecie "Puls Biznesu" Luis Amaral, prezes Eurocasha.

Deklaruje, że spółka będzie aktywna w procesie konsolidacji rynku, choć w tym momencie koncentruje się na sfinalizowaniu transakcji z KDWT i Carment.

Warto jednak podkreślić, że do przejęcia aktywów krośnieńskiej firmy Carment droga jeszcze dość daleka. Firmy podpisały w tej sprawie na razie tylko list intencyjny, dający Eurocashowi wyłączność na prowadzenie negocjacji w sprawie zakupu przedsiębiorstwa do końca roku.

Potencjalnych rywali do przejęcia firmy Carment raczej na rynku nie brakuje. Wiadomo, że przyłączeniem liczących się hurtowników z Polski południowo-wschodniej zainteresowana jest m.in. grupa handlowa BOS z Białegostoku. Akwizycjami zainteresowana jest także giełdowa spółka Eldorado.

Więcej: Wiktor Szczepaniak, "Puls Biznesu", 30 stycznia 2006 r.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €