Każda sieć ma własny sposób na rozwój

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Franczyza wciąż jest jedną z najefektywniejszych form rozwoju sieci sprzedaży w naszym kraju.
- Rynek jest jeszcze daleki od nasycenia. Z drugiej strony, ludzie - widząc sukcesy obecnych franczyzobiorców - przekonują się do takiego sposobu rozpoczęcia działalności. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które mają zgromadzony pewien kapitał, ale nie mają odpowiedniego przygotowania czy doświadczenia w biznesie - powiedziała gazecie "Puls Biznesu" Anetta Pszczołowska, dyrektor generalny DSD Polska, firmy rozwijającej sieć franczyzową marki DERRI.

Liczba podmiotów opartych na licencji nieustannie rośnie. Potwierdzają to ostatnie dane.
- Począwszy od 2001 r., rocznie przybywa średnio 20 nowych systemów tego rodzaju. Większość z nich wykorzystuje polskie pomysły, co wskazuje na polonizację idei franczyzy. Łącznie na naszym rynku funkcjonuje obecnie 250 systemów franczyzowych, z których 60 proc. działa na zasadzie franczyzy dystrybucyjnej, czyli handlowej - mówi Michał Wiśniewski, dyrektor PROFIT system.

Dodaje, że najłatwiejsze do prowadzenia są dobrze opracowane koncepty handlowe, nad którymi franczyzodawcy rozpinają parasol ochronny. Najwięcej kłopotów natomiast może sprawiać działalność usługowa oraz taka, dla której barierą jest cena inwestycji początkowej, np. stacje benzynowe.

Powoli, ale w górę

Niektóre sieci handlowe - choć działają na rynku polskim od wielu lat - dopiero w ostatnim czasie zdecydowały się rozszerzać swoją działalność opartą na licencjonowaniu. Przykładem jest firma Ahold i jej sieć supermarketów .
- Na polskim rynku działamy od 10 lat. W tym czasie otworzyliśmy ponad 170 własnych supermarketów Albert. Franczyzę rozwijamy od 2005 r. Wtedy powstały 4 pierwsze franczyzowe Albety w Piechowicach, Szklarskiej Porębie, Kalwarii Zebrzydowskiej oraz Dąbrowie Górniczej - powiedziała gazecie Puls Biznesu Dominika Kosman, menedżer działu komunikacji i PR Ahold Polska.

Więcej: Maciej Jaworski, Puls Biznesu, 23 lutego 2006 r.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €