Artman inwestuje w sieć
Firma Artman podsumowała wyniki finansowe. I ma ambitne plany. Chce w 2006 r. otworzyć 34 nowe sklepy marki House.
Plany Artmana na 2006 rok przewidują dalszy dynamiczny rozwój sieci sprzedaży. Firma przeznaczy 12 mln zł na rozbudowę sieci dystrybucji. Zgodnie z zapowiedziami powstanie ok. 34 nowych sklepów House, w tym 17 za granicą. - Dla spółki takiej jak Artman, będącej jeszcze wciąż w fazie intensywnego wzrostu, kluczowym czynnikiem rozwoju na tym etapie jest zwiększanie sprzedaży i budowa marki poprzez rozbudowę sieci salonów firmowych – podkreśla Grzegorz Koterwa, członek zarządu firmy Artman, do której należy marka House.
Nowe salony firmowe powstaną m.in. w Centrum Handlowym „Zakopianka” w Krakowie oraz Centrum Handlowym w Gliwicach. Firma podpisała także umowę na wynajęcie lokalu w otwieranym na wiosnę 2006 r. Centrum Handlowym „Galeria Krakowska”. Zagraniczne sklepy franczyzowe powstaną głównie w Rosji, Czechach, Słowacji i krajach nadbałtyckich (Litwa, Łotwa i Estonia). Salony z odzieżą House funkcjonują także w Niemczech i we Włoszech. Obecnie sieć dystrybucji Artmana, obejmuje obecnie 102 salony firmowe House, w tym 37 salonów własnych i 47 sklepów franchisingowych w kraju oraz 18 sklepów franchisingowych za granicą. Tylko w czwartym kwartale 2005 r. Artman otworzył 10 salonów w Polsce i 9 poza granicami kraju.
Rosnąca w szybkim tempie sieć dystrybucji oraz przychody ze sprzedaży tegorocznych kolekcji spółki miały istotny wpływ na wyniki finansowe spółki. W 2005 roku przychody ze sprzedaży Artmana sięgnęły 142 mln zł, rosnąc o 38% w porównaniu do roku 2004. Zysk netto za cały rok wyniósł 3,2 mln zł. Spółka będzie się dynamicznie rozwijać także w obecnym roku – wg prognoz zysk netto Artmana wzrośnie na koniec roku do 6 mln zł, zwiększając się o 89% w stosunku do wyników za rok 2005. Przychody ze sprzedaży sięgną 200 mln zł.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej