Polskie sieci odzieżowe poza granicami kraju
- rozmowa z Grzegorzem Koterwą, członkiem zarządu Artman SA.
Polskie sieci odzieżowe inwestują w sklepy poza granicami kraju. Na co mogą liczyć?
Ekspansja zagraniczna jest naturalnym etapem rozwoju polskich firm odzieżowych, które osiągnęły już pozycję na krajowym rynku. Budowa sieci sprzedaży w Europie Środkowo-Wschodniej otwiera nowe możliwości – zarówno pod względem wielkości sprzedaży, jak i zyskowności - można tam zrealizować wyższe marże. Rynki te są wciąż mniej konkurencyjne niż rynki Europy Zachodniej, dlatego łatwiej na nich o sukces.
Czy franczyza może być pomocna w rozwoju zagranicznym sieci?
Franczyza jest - obok salonów własnych - jednym z najbardziej efektywnych sposobów budowania dużej sieci handlowej, przynosząc zarówno dobre efekty sprzedaży, jak i wzmocnienie pozycji marki. Jest też niewątpliwie optymalnym modelem rozwoju na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w początkowym etapie budowy sieci, ponieważ wymaga mniejszych nakładów inwestycyjnych i niesie ze sobą większe bezpieczeństwo.
Jak Pan ocenia polski rynek odzieżowy i firmy, które na nim działają?
Polski rynek odzieżowy, wyceniany obecnie na ok. 15 mld zł, jest bardzo atrakcyjnym obszarem. Wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa i zwiększeniem znaczenia brandu, wzrasta skłonność klientów do zapłacenia wyższej ceny za odzież znanej marki. Dlatego wysiłki firm odzieżowych koncentrują się na zwiększaniu sieci sprzedaży. Rozwój sieci wiąże się też z powstawaniem centrów handlowych. Niewątpliwie w perspektywie najbliższych lat czeka nas także konsolidacja rynku odzieżowego - jest on bardzo rozdrobniony i nawet największe firmy mają po kilka procent udziału w rynku.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


