Ptasia grypa nas nie przeraża
- rozmowa z Pawłem Łukaszem, specjalistą ds. rozwoju sieci franczyzowej Kurcze Pieczone.
Polska jest jednym z pięciu krajów Unii, gdzie produkuje się najwięcej kurczaków. Spożycie drobiu jest w naszym kraju zbliżone do średniej europejskiej i przekracza 23 kg na osobę. W menu Państwa firmy jest około 20 posiłków, głównie na bazie kurczaków z rożna oraz gyrosa drobiowego. Czy widmo ptasiej grypy powoduje, że Polacy rzadziej zamawiają dania z drobiu?
Kiedy w ostatnim roku pojawiły się w mediach pierwsze sygnały o tzw. „ptasiej grypie” z uwagą śledziliśmy wyniki naszej sprzedaży. Nasi klienci wykazali jednak dużo rozsądku. Stosowany przez nas proces pieczenia wyklucza możliwość zakażenia „ptasią grypą”. Owszem w momentach największej gorączki medialnej związanej z „ptasią grypą” odnotowaliśmy spadki sprzedaży, jednak po kilku dniach wszystko wracało do normy, a nawet mogliśmy obserwować zwiększone zainteresowanie klientów naszą ofertą. Nie stosowaliśmy w tym czasie żadnych promocji licząc na rozsądek oraz przywiązanie klientów do naszej marki. Dla potencjalnych franczyzobiorców duże znaczenie ma to, że w opisywanym okresie zyskowność naszych punktów gastronomicznych wzrosła. Było to głównie związane ze spadkiem cen drobiu. Zmniejszenie kosztów pozwoliło zwiększyć zyski o ok. 10 proc. Mogę więc śmiało powiedzieć, że problem „ptasiej grypy” nie jest problemem dla naszej firmy.
Jak rozwija się Państwa sieć franczyzowa? Czy mimo obecnej sytuacji zgłaszają się do Państwa chętni do prowadzenia barów Kurcze Pieczone?
Polacy lubią drób. Jedzenie drobiu w Polsce ma długą historię, a w ostatnich latach jest on u nas coraz popularniejszy. Nasza firma istnieje od 1997 roku. Zawsze jej misją było zapewnianie klientom zdrowych posiłków w przystępnej cenie. Staramy się promować zdrowy model życia wspierając między innymi sportowców uprawiających dyscypliny siłowe. Sam jestem osobą aktywnie uprawiającą sporty, a ponieważ poświęcam dużo czasu sprawom firmy, często korzystam z posiłków serwowanych przez 27 punktów gastronomicznych naszej sieci, ulokowanych na terenie całej Polski. Do końca kwietnia zostanie otwartych sześć nowych punktów gastronomicznych (m.in. w Wodzisławiu Śląskim, Suwałkach i Jeleniej Górze). Jak więc widać, chętnych do współpracy nie ubywa.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

