Semax inwestuje za granicą

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Dla marki Deep to drugi sklep w stolicy Rosji. Salon Hot Oila jest natomiast pierwszym zagranicznym punktem handlowym marki działającym na zasadzie umowy franczyzowej.
- Jest tu dużo bogatych ludzi. Bardzo szybko kształtuje się też klasa średnia- ocenia potencjał moskiewskiego rynku Jacek Czarnowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Semax.
W Rosji prognozowany jest najszybszy w Europie przyrost powierzchni handlowych (źródło: Cushman & Wakefield). To oznacza, że wciąż rośnie popyt na dobra konsumpcyjne, w tym także na odzież.

Firma zapowiada otwarcie kolejnych salonów swoich marek. I tak Deep w sierpniu pojawi się w Ałma Acie w Kazachstanie, a we wrześniu otworzy swój pierwszy punkt w Czechach, w Pradze. Hot Oil rozpoczął swoją tegoroczną ekspansję właśnie w stolicy Czech. W najbliższych dniach salon HO powstanie w Czeskich Budziejowicach.

W przyszłości Deep i Hot Oil będą rozwijały się za granicą częściej wspomagając się franczyzą, niż otwieraniem sklepów własnych. Dotyczy to w szczególności ekspansji na kraje Unii Europejskiej, gdzie istnieje wysoka świadomość na temat franczyzy. Jacek Czarnowski docenia znaczenie tej metody ekspansji:
- Franczyza pozwala szybko i niewielkim kosztem rozwinąć sieć sprzedaży. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zacząć wykorzystywać tą formę ekspansji także poza granicami kraju. U naszych wschodnich sąsiadów będziemy jednak stosować różne mutacje działań partnerskich. Nie będzie to klasyczna franczyza, lecz koncepcja bardzo do niej zbliżona - informuje.

Deep jest marką odzieży typu casual. Jej grupę docelową stanowią osoby aktywne w wieku od 20 do 29 roku życia. Deep istnieje na rynku od 1992 roku i obecnie jest najlepiej sprzedającą się marką poznańskiej firmy Semax. W tej chwili sieć sprzedaży liczy 7 salonów firmowych i 42 sklepy franczyzowe. W planach na bieżący rok jest otworzenie jeszcze 3 sklepów firmowych i około 20 franczyzowych.

Hot Oil na rynku pojawił się w 2002 r. Jest marką adresowaną do dzieci w wieku od 5 do 11 lat. Sieć w tym roku powiększy się niemal dwukrotnie. Właściciele otworzą 2 salony firmowe i 19 franczyzowych. W tej chwili do Hot Oila należą 3 sklepy firmowe i 11 partnerskich.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €