Klienci zapłacą za torby
Brytyjczycy, którzy zechcą zapakować do plastikowych toreb zakupy zrobione w sieci IKEA, będą musieli zapłacić kilka pensów więcej.
Powodem wprowadzenia opłat w Wielkiej Brytanii jest ochrona środowiska - podaje Rzeczpospolita. Już teraz klienci hipermarketów tej sieci w Wielkiej Brytanii muszą płacić za torbę po 5 pensów. Od września ta stawka ma wzrosnąć dwukrotnie. Ma to doprowadzić do tego, że już w przyszłym roku Anglicy zużyją o 20 milionów toreb mniej. W 2005 r. IKEA rozdała ich w Wielkiej Brytanii 32 miliony sztuk. Przez ostatnie dwa lata sieć testowała wpływ pobierania opłat na zużycie toreb w Edynburgu. Próba zakończyła się sukcesem - zużycie zmalało aż o 90 procent.
W Polsce w ramach dbałości o środowisko IKEA, oprócz toreb plastikowych, wprowadziła papierowe. Są one bardziej przyjazne dla środowiska, ale i droższe. Trzeba za nie zapłacić: 60 gr za mniejszą, 90 gr za większą. Te torby nie cieszą się jednak u nas powodzeniem.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej