Kochlöffel otwiera Conieco

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Puls Biznesu poinformował, że firma Kochlöffel-Polska z Katowic, prowadząca sieć restauracji typu fast food, otworzyła w połowie kwietnia 2001 r. obiekt w Wodzisławiu Śląskim. Jest to już piąta restauracja spółki w Polsce. Jej uruchomienie, podobnie jak poprzednich, pochłonęło ponad 1 mln zł.
- Nasze obiekty usytuowane są w centralnych częściach miasta. Często wiąże się to z adaptacją zabytkowych obiektów, co wymaga sporo nakładów finansowych. Stąd tak wysokie koszty otwarcia jednej restauracji – wyjaśnił Rafael Zawierucha, dyrektor Kochlöffel-Polska w Katowicach. Powierzchnia lokalu wynosi około 250 mkw. Rafael Zawierucha spodziewa się, że obiekt odwiedzać będzie 500-700 osób dziennie.

Spółka prowadzi obecnie negocjacje z gminami w sprawie inwestycji w Gliwicach i Częstochowie. Chce również zainaugurować działalność na Dolnym Śląsku, gdzie zamierza uruchomić restaurację we Wrocławiu, Legnicy, Świdnicy, Jeleniej Górze i Wałbrzychu. Umowy w sprawie rozpoczęcia wszystkich inwestycji firma zamierza podpisać do końca 2001 r. Czas trwania budowy, od zawarcia umowy do otwarcia lokalu, wynosi około 6 miesięcy.

Restauracje maja powierzchnię od 165 do 400 mkw. Jednorazowo może w nich przebywać 50-120 osób. Dziennie każdą z nich odwiedza 0,5-1 tys. osób. Ich obsługą zajmuje się średnio 20 pracowników. Kolorami firmowymi obiektów Conieco są niebieski i żółty. Podstawowym produktem, serwowanym w restauracjacji, jest kurczak z rożna i półprodukty z kurczaka, choć podaje się tam również hamburgery i sałatki.

- Nasza oferta jest zróżnicowana, ponieważ chcemy dotrzeć do przedstawicieli różnych grup wiekowych – tłumaczy Rafael Zawierucha. Restauracje spółki Kochlöffel-Polska działają wyłącznie na terenie południowej Polski. W Chorzowie i Tarnowskich Górach funkcjonują one od 1995 r., natomiast restauracje w Cieszynie i Opolu rozpoczęły działalność w 2000 r. pięcioletnie przerwa spowodowana była okresem pilotażowym oraz monitorowaniem rynku przez firmę. W 2001 spółka planuje osiągnięcie przychodów ze sprzedaży wysokości około 10 mln zł.

Firma Kochlöffel-Polska powstała w 1995 r. Jest ona polskim oddziałem niemieckiej spółki Kochlöffel, do której należy 50 proc. Udziałów (pozostałe 50 proc. jest w rękach także niemieckiej firmy Lohmann). Kochlöffel prowadzi sieć restauracji typu fast food. Niemiecka firma rozpoczęłą działalność na początku lat 60. Jej siedziba mieści się w Lingen. Prowadzi około 100 restauracji na terenie Niemiec.

Więcej: Dominika Malik, Puls Biznesu, 8 maja 2001, s. 12

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €