Kochlöffel otwiera Conieco
Kochlöffel otworzył restaurację Conieco w Wodzisławiu Śląskim
Puls Biznesu poinformował, że firma Kochlöffel-Polska z Katowic, prowadząca sieć restauracji typu fast food, otworzyła w połowie kwietnia 2001 r. obiekt w Wodzisławiu Śląskim. Jest to już piąta restauracja spółki w Polsce. Jej uruchomienie, podobnie jak poprzednich, pochłonęło ponad 1 mln zł.
- Nasze obiekty usytuowane są w centralnych częściach miasta. Często wiąże się to z adaptacją zabytkowych obiektów, co wymaga sporo nakładów finansowych. Stąd tak wysokie koszty otwarcia jednej restauracji – wyjaśnił Rafael Zawierucha, dyrektor Kochlöffel-Polska w Katowicach. Powierzchnia lokalu wynosi około 250 mkw. Rafael Zawierucha spodziewa się, że obiekt odwiedzać będzie 500-700 osób dziennie.
Spółka prowadzi obecnie negocjacje z gminami w sprawie inwestycji w Gliwicach i Częstochowie. Chce również zainaugurować działalność na Dolnym Śląsku, gdzie zamierza uruchomić restaurację we Wrocławiu, Legnicy, Świdnicy, Jeleniej Górze i Wałbrzychu. Umowy w sprawie rozpoczęcia wszystkich inwestycji firma zamierza podpisać do końca 2001 r. Czas trwania budowy, od zawarcia umowy do otwarcia lokalu, wynosi około 6 miesięcy.
Restauracje maja powierzchnię od 165 do 400 mkw. Jednorazowo może w nich przebywać 50-120 osób. Dziennie każdą z nich odwiedza 0,5-1 tys. osób. Ich obsługą zajmuje się średnio 20 pracowników. Kolorami firmowymi obiektów Conieco są niebieski i żółty. Podstawowym produktem, serwowanym w restauracjacji, jest kurczak z rożna i półprodukty z kurczaka, choć podaje się tam również hamburgery i sałatki.
- Nasza oferta jest zróżnicowana, ponieważ chcemy dotrzeć do przedstawicieli różnych grup wiekowych – tłumaczy Rafael Zawierucha. Restauracje spółki Kochlöffel-Polska działają wyłącznie na terenie południowej Polski. W Chorzowie i Tarnowskich Górach funkcjonują one od 1995 r., natomiast restauracje w Cieszynie i Opolu rozpoczęły działalność w 2000 r. pięcioletnie przerwa spowodowana była okresem pilotażowym oraz monitorowaniem rynku przez firmę. W 2001 spółka planuje osiągnięcie przychodów ze sprzedaży wysokości około 10 mln zł.
Firma Kochlöffel-Polska powstała w 1995 r. Jest ona polskim oddziałem niemieckiej spółki Kochlöffel, do której należy 50 proc. Udziałów (pozostałe 50 proc. jest w rękach także niemieckiej firmy Lohmann). Kochlöffel prowadzi sieć restauracji typu fast food. Niemiecka firma rozpoczęłą działalność na początku lat 60. Jej siedziba mieści się w Lingen. Prowadzi około 100 restauracji na terenie Niemiec.
Więcej: Dominika Malik, Puls Biznesu, 8 maja 2001, s. 12
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej