Ekspansja franczyzy na rynku nieruchomości
Biura nieruchomości deklarują chęć rozwoju poprzez franczyzę. Nie jest to w Polsce pomysł zupełnie nowy.
Polska sieć agencji nieruchomości AD Drągowski, licząca obecnie kilkadziesiąt placówek, rozwija się w ten sposób od 1997 roku. Na naszym rynku budowę sieci rozpoczęły właśnie dwie kolejne firmy z branży. 21 czerwca oficjalne rozpoczęcie działalności w Polsce ogłosiło Century 21. Od tego czasu pod szyldem firmy działają znane biura K&G Partners Katarzyny Kwiatkowskiej oraz Polanowski Nieruchomości. Century 21 planuje do końca roku otworzyć jeszcze dziesięć biur w stolicy, a także w Białymstoku i Bydgoszczy. Coldwell Banker również planuje otwarcie dziesięciu placówek franczyzowych w Warszawie, a także w Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i Trójmieście.
Z kolei firma Metrohouse, posiadająca dwa własne biura w Warszawie, na razie nie planuje rozwoju przez franczyzę. Do końca roku ma powstać jeszcze jedna agencja – w Złotych Tarasach. Firma postanowiła na razie otwierać jedynie własne placówki, aby wypracować systemy działania. Dopiero gdy zostaną one dokładnie sprawdzone i okażą się skuteczne, Metrohouse zaprosi do współpracy inne biura nieruchomości. Przedstawiciele uważają, że nie należy przenosić obcych metod na polski grunt, ponieważ mogą one świetnie działać w macierzystym kraju, ale niekoniecznie muszą się sprawdzić w Polsce.
Marek Stelmaszak, dyr. zarządzający i członek zarządu Coldwell Banker Polska odpiera zarzuty – Wcale nie zamierzamy przenosić bezpośrednio produktów i systemu amerykańskiego na polski rynek. System jest przetłumaczony na język polski i zaadaptowany tak, aby zadowolić polskiego klienta i pośrednika. Jest również zgodny z polskim prawem.
(agaka)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej