Koniunktura konsumencka w czerwcu
W czerwcu br. poprawiła się ocena oczekiwanych zmian sytuacji finansowej gospodarstw domowych (w najbliższych 12 miesiącach) – poinformował Główny Urząd Statystyczny. Mimo to, konsumenci nie wierzą w możliwości oszczędności.
Wskaźnik ten jest o 1 proc. wyższy od wyniku uzyskanego w maju. Mniej pozytywnie natomiast respondenci ocenili zmiany ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju w ostatnich 12 miesiącach (o 1,4 proc. gorzej).
Paradoksalnie - dość wyraźnie, bo o 3,8 proc., pogorszył się też wskaźnik opinii nabywców na temat obecnych możliwości dokonywania poważniejszych zakupów. W gospodarstwach domowych żyje się oszczędnie, aby odłożyć na poważniejsze zakupy. Coraz mniej osób wierzy w to, że uda im się odłożyć z budżetu domowego jakąś kwotę pieniędzy. Wartość przewidywań konsumentów w zakresie możliwości oszczędzania pieniędzy (w okresie najbliższych 12 miesięcy) zmalała względem maja o 0,9 proc.
Brands from the same sector
Franchise name
Sports articles
Franchise name
Partnership
Franchise name
Master licenses
Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...