Statoil chce mieć 250 stacji

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Statoil posiada obecnie 220 placówek, 185 własnych (w tym 12 pod logo 1-2-3), 11 franczyzowych i 28 partnerskich, przejętych od firmy Preem. W 2004 roku otwarta została pierwsza franczyzowa stacja sieci. Planowane było otwarcie ponad 100 placówek w ciągu 5 lat. W ciągu 2 lat udało się uruchomić tylko 13, jak twierdzi Andrzej Magryś, z powodu pojawienia się wielu ofert franczyzowych i trudnej do zaakceptowania przez potencjalnego biorcę oferty współpracy.

Statoil posiada także stacje 1-2-3, działające w segmencie ekonomicznym. Wszystkie są placówkami własnymi. Oferty skierowane do różnych grup odbiorców są profilowane, klienci powinni wiedzieć, czego mogą się spodziewać wjeżdżając na stację Statoil, a czego gdy korzystają z usług 1-2-3.

Niewątpliwy wzrost konkurencji na rynku paliw firma Statoil przyjmuje z zadowoleniem. Jeśli chodzi o pozycję rynkową, na razie nie ma się czego obawiać. Jest to zbyt duża sieć, aby łatwo można ją było strącić z piedestału. Natomiast konkurencję w postaci innych sieciowych stacji oraz punktów będących własnością niezależnych właścicieli, próbujących łączyć się i zrzeszać w federacje, traktuje jako motor do działania i polepszania jakości swoich usług.

(agaka)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €