Zinformatyzowany Polak
Internet stanie się naszym chlebem powszednim w 2006 roku
Dziennik Prawo i Gospodarka podał, że strategia rozwoju polskiego społeczeństwa informacyjnego w ciągu najbliższych pięciu lat, przedstawiona przez Ministerstwo Łączności, zakłada masowe upowszechnienie Internetu i przeniesienie wielu istotnych usług do sieci.
Twórcy raportu „ePOLSKA – Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce w latach 2001-2006” postawili sobie za cel przedstawienie najważniejszych założeń i metod działania w kierunku informatyzacji społeczeństwa.
Obecnie dostęp do sieci deklaruje 4.9 mln osób – wynika z badań OBOP. Podstawowym problemem dostępu do Internetu jest jego koszt, który ma być zredukowany przez zliberalizowanie rynku telekomunikacyjnego i wprowadzeniu klarownych rozliczeń międzyoperatorskich, oraz brak odpowiedniej infrastruktury. W 1999 roku na tysiąc mieszkańców przypadało 260 telefonicznych linii stacjonarnych. Dlatego też resort łączności stawia na rozwój usług radiotelekomunikacyjnych sieci komórkowych i telewizji cyfrowej. Pod koniec 2002 roku mają zostać uruchomione pierwsze sieci naziemnej telewizji cyfrowej.
Do roku 2006 powinniśmy mieć dostęp do większości informacji i usług państwowych przez komputer. Za rok wszystkie jednostki administracji mają zostać zobligowane do obecności w Internecie. Ma on też pomóc osobom szukającym pracy. Do roku 2003 resort planuje utworzenie baz danych o dostępnych stanowiskach pracy. Sieć powinna też upowszechnić model telepracy, przeznaczony głównie dla osób niepełnosprawnych.
Zdaniem twórców raportu zasady handlu w Internecie powinny być głownie regulowane przez rynek. Jednak upowszechnienie Internetu nie może się obejść bez zmiany odpowiednich przepisów prawnych. Ministerstwo Łączności zakłada uregulowanie rynku krajowych domen internetowych i wypracowanie zasad regulacji rynku numerów IP. Poza tym koniecznie jest wprowadzenie ram prawnych dla prowadzenia działalności gospodarczej w przestrzeni wirtualnej.
Trudno powiedzieć ile realizacja strategii będzie kosztować. Będą to jednak miliardy złotych. Na samo wdrożenie przepisów o elektronicznym podpisie przewiduje się wydanie 200 mln zł. Założenia strategii są bardzo ambitne, trudno jednak oczekiwać, że za pięć lat znacząco zmniejszy się przepaść technologiczna między zamożnymi i uboższymi obywatelami.
Więcej: Jan Szczyciński, Prawo i Gospodarka, 17 maj 2001, s.5
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej