Franczyzowe Alberty w Kielcach
16 sierpnia rozpoczął działalność pierwszy w Kielcach franczyzowy supermarket Albert. Drugi zostanie otwarty tydzień później. Obie placówki poprowadzi na zasadach franczyzy lokalny przedsiębiorca.
W województwie świętokrzyskim działają trzy supermarkety Albert zarządzane przez Ahold Polska (w Starachowicach, Końskich i Jędrzejowie). Kieleckie sklepy będą jednak pierwszymi działającymi w oparciu o licencję Albertami w tym regionie.
Pierwszy supermarket mieści się przy ul. Mielczarskiego 55. Na powierzchni 500 metrów kwadratowych klienci znajdą artykuły spożywcze: świeże owoce, warzywa, mięso, wędliny oraz nabiał. Na stoisku piekarniczym dostępne jest pieczywo z własnej piekarni, a wędliny i sery można kupić na stoiskach obsługowych. W sumie w supermarkecie znajduje się ok. 8 tys. artykułów, z czego 180 pod marką własną Albert oraz 210 produktów Euro Shoppera.
W ciągu tygodnia zostanie otwarty w Kielcach drugi supermarket pod marką Albert przy ul. Klonowej. Właścicielem obu jest Jan Szywała, który dotychczas współpracował z siecią Spar, prowadząc placówki handlowe w Kielcach. Propozycja franczyzy z Albertem okazała się na tyle interesująca, że przedsiębiorca zdecydował się na współpracę z nowym franczyzodawcą.
Franczyza z Albertem
Albert to propozycja dla właścicieli sklepów o powierzchni ok. 300 metrów kwadratowych, którzy chcą zainwestować w supermarket pod znaną marką.
– Jeśli jest to nowa lokalizacja, a lokal wymaga dokładnego remontu i przeróbki, inwestycja może wynieść ok. 400 tys. zł. Jeśli wystarczy wymienić sprzęt komputerowy i drobne wyposażenie, to kwota taka zamknie się poniżej 100 tys. zł – mówi Zdzisław Potempa, dyrektor ds. franczyzy w Ahold Central Europe.
Zanim jednak dojdzie do otwarcia, franczyzodawca przygotowuje dla biorcy analizę ekonomiczną danej lokalizacji. Dzięki niej przedsiębiorca poznaje potencjał lokalnego rynku, zwyczaje konsumentów, plany inwestycyjne w okolicy oraz wysokość obrotów jakie może generować jego Albert.
Franczyzobiorca sieci Albert ma możliwość zamawiania towarów po cenach wynegocjowanych przez Ahold dla całej sieci. Ceny towarów są jednakowe dla wszystkich placówek, niezależnie czy należą do firmy, czy też działają na zasadzie licencji. Dostawami towarów do sklepu zajmuje się franczyzodawca. Szczególną wagę Ahold przykłada do działu świeżych warzyw i owoców oraz piekarni. Pracownicy kilka razy do roku odbywają szkolenia w tym zakresie.
Opłaty ponoszone przez franczyzobiorcę sieci należą do najniższych w branży i wynoszą 2 proc. przychodów w pierwszym roku działalności supermarketu i 3 proc. w następnych latach. Do innych obowiązków franczyzobiorcy należy przestrzeganie reguł zawartych w umowie franczyzowej, dotyczących m.in. utrzymywania ustalonego asortymentu, polityki promocyjnej oraz standardów wyglądu sklepu.
Albert w Polsce i na świecie
Sieć supermarketów Albert rozwija się w Polsce od 1995 r. Aktualnie w naszym kraju jest 177 Albertów, w tym 7 Albertów franczyzowych.
Siecią supermarketów Albert w Polsce zarządza Ahold Polska, do którego należą również hipermarkety Hypernova. Spółka jest właścicielem ok. 200 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni sprzedaży w naszym kraju.
Od 1 stycznia 2003 roku Ahold Polska wraz z spółkami Aholda z Czech i Słowacji utworzyły Ahold Central Europe. Zadaniem ACE jest umocnienie Aholda na rynkach lokalnych we wszystkich trzech krajach oraz rozwój tam sieci supermarketów Albert oraz hipermarketów Hypernova.
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


