Ekspansja w ślubnym stylu
Niedawno firma Susan Blanche Polska, właściciel sieci salonów ślubnych Lisa Ferrera otworzyła salon franczyzowy w Krakowie, zapowiada też otwarcie salonu w Lublinie, a w najbliższym czasie ekspansję na dwa kolejne miasta Polski.
Susan Blanche Polska wywodzi się z firmy rodzinnej założonej w 1981 roku (poprzednia nazwa: Lady Collection), potem została przekształcona w spółkę, do której należy sieć salonów Lisa Ferrera.
- W 2003 roku podjęliśmy decyzję, o zmianie profilu firmy: z produkcyjnej na zdecydowanie bardziej handlową. W tym celu podjęliśmy negocjacje z firmą Demetrios International. Do tej pory była ona niemal nieosiągalna na polskim rynku. Na dodatek pierwsze doświadczenia Demetriosa w Polsce były przykre. Jedna z polskich firm kupiła ich kolekcje z rzekomym zamiarem dystrybucji a w efekcie „podszyła” ich wzory. Siłą rzeczy zraziło to Demetriosa do dalszej ekspansji – opowiada Piotr Szponarski, prezes zarządu firmy Susan Blanche Polska. - Od 2003 roku mamy wyłączność na sprzedaż tych sukni w Polsce. Jednocześnie nie zrezygnowaliśmy z własnej produkcji, ale została ona mocno ograniczona i uzupełnia propozycję Demetriosa o modele dla klientów mniej zamożnych – dodaje.
Pierwszy salon otwarto w 2003 roku w Warszawie pod nazwą Susan Blanche. Salony franczyzowe powstały pod koniec 2004 roku - już pod szyldem Lisa Ferrera. Aktualnie funkcjonuje 14 placówek, w tym dwie należą do firmy.
- Otwierany jest salon w Lublinie, od grudnia do sieci dołączy salon w Bielsku-Białej. W planie na grudzień 2006 mamy kolejne miasto, a także zmianę lokalizacji w Szczecinie. W tej chwili miastem niezagospodarowanym przez nas jest Łódź i tam będziemy poszukiwali chętnych biorców licencji – mówi Piotr Szponarski.
Strategia rozwoju firmy polega na budowie sieci sprzedaży poprzez salony własne lub franczyzowe - w bardzo niewielkim stopniu wspierając się sprzedażą tzw. tradycyjną, poprzez inne salony. Inwestuje w miastach zamieszkałych przez powyżej 100 tys. mieszkańców (wyjątkiem jest Piła), choć nie jest to jedyne kryterium. Innym jest powierzchnia lokalu – od 50 do 150 m2. Aby otworzyć salon o powierzchni 80 m2, należy się liczyć z wydatkiem ok. 30 – 35 tys. zł na przygotowanie lokalu i zakup dodatków ślubnych. Kolekcję podstawową tj. około 20 modeli rocznie firma dostarcza bezpłatnie. Dodatkowo, biorca licencji musi przygotować 5 tys. zł netto na opłatę wstępną. Opłata bieżąca wynosi 150 zł netto.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej