Ekspansja w ślubnym stylu
Niedawno firma Susan Blanche Polska, właściciel sieci salonów ślubnych Lisa Ferrera otworzyła salon franczyzowy w Krakowie, zapowiada też otwarcie salonu w Lublinie, a w najbliższym czasie ekspansję na dwa kolejne miasta Polski.
Susan Blanche Polska wywodzi się z firmy rodzinnej założonej w 1981 roku (poprzednia nazwa: Lady Collection), potem została przekształcona w spółkę, do której należy sieć salonów Lisa Ferrera.
- W 2003 roku podjęliśmy decyzję, o zmianie profilu firmy: z produkcyjnej na zdecydowanie bardziej handlową. W tym celu podjęliśmy negocjacje z firmą Demetrios International. Do tej pory była ona niemal nieosiągalna na polskim rynku. Na dodatek pierwsze doświadczenia Demetriosa w Polsce były przykre. Jedna z polskich firm kupiła ich kolekcje z rzekomym zamiarem dystrybucji a w efekcie „podszyła” ich wzory. Siłą rzeczy zraziło to Demetriosa do dalszej ekspansji – opowiada Piotr Szponarski, prezes zarządu firmy Susan Blanche Polska. - Od 2003 roku mamy wyłączność na sprzedaż tych sukni w Polsce. Jednocześnie nie zrezygnowaliśmy z własnej produkcji, ale została ona mocno ograniczona i uzupełnia propozycję Demetriosa o modele dla klientów mniej zamożnych – dodaje.
Pierwszy salon otwarto w 2003 roku w Warszawie pod nazwą Susan Blanche. Salony franczyzowe powstały pod koniec 2004 roku - już pod szyldem Lisa Ferrera. Aktualnie funkcjonuje 14 placówek, w tym dwie należą do firmy.
- Otwierany jest salon w Lublinie, od grudnia do sieci dołączy salon w Bielsku-Białej. W planie na grudzień 2006 mamy kolejne miasto, a także zmianę lokalizacji w Szczecinie. W tej chwili miastem niezagospodarowanym przez nas jest Łódź i tam będziemy poszukiwali chętnych biorców licencji – mówi Piotr Szponarski.
Strategia rozwoju firmy polega na budowie sieci sprzedaży poprzez salony własne lub franczyzowe - w bardzo niewielkim stopniu wspierając się sprzedażą tzw. tradycyjną, poprzez inne salony. Inwestuje w miastach zamieszkałych przez powyżej 100 tys. mieszkańców (wyjątkiem jest Piła), choć nie jest to jedyne kryterium. Innym jest powierzchnia lokalu – od 50 do 150 m2. Aby otworzyć salon o powierzchni 80 m2, należy się liczyć z wydatkiem ok. 30 – 35 tys. zł na przygotowanie lokalu i zakup dodatków ślubnych. Kolekcję podstawową tj. około 20 modeli rocznie firma dostarcza bezpłatnie. Dodatkowo, biorca licencji musi przygotować 5 tys. zł netto na opłatę wstępną. Opłata bieżąca wynosi 150 zł netto.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

