Rema 1000 nie pokonana, lecz sfaulowana
Magazyn "Detal Dzisiaj" opublikował polemiczny artykuł do reportażu Gazety Wyborczej
(...) Dealerzy obejmowali sklep z towarem o wartości 300-400 tys. zł, który wprawdzie ”wisiał” na rachunkach ich spółek, ale które Rema 1000 kredytowała na 60 dni. Wyobraźmy sobie taką sytuację: przez dwa miesiące wpływają do kasy pieniądze za towar, za które nie trzeba na razie płacić. Co za pokusa, żeby z nich „na razie” skorzystać – zdarzyło się, że dealerzy wycenili swoją pracę na 10 00 zł miesięcznie – lub pokryć z kasy w sklepie zadłużenie powstałe w poprzedniej działalności gospodarczej.
Jeśli pieniądze z utargów wypływały ze spółki, to nic dziwnego, że mnożyły się długi u dostawców i dealerów, żeby mieć cokolwiek do postawienia na półce, brał towar od zaprzyjaźnionego pana Zenka właściciela hurtowni. Można tylko domniemać ale z dużą dozą prawdopodobieństwa, że układ z panem Zenkiem był korzystny również z tego względu , że nie cały towar wjeżdżał do sklepu wraz z fakturą, lub że ilości na fakturze były mniejsze od faktycznej dostawy...
To co w wywiadzie na naszych łamach (DD nr 6/2000) prezes Remy 1000 definiował jako „nasz generalny problem” słowami mało przekonywującymi, bo bardzo ogólnymi, mówiąc, że „niektórzy dealerzy przestali realizować politykę handlową firmy” okazuję się szczerą prawdą, jeśli zejść na poziom konkretnych przypadków. Na przykład jeden z „wylanych” dealerów na własną rękę wprowadził do sklepu tekstylia, choć właściciel lokalu , dom towarowy, wynajmując Remie 1000 pomieszczenia na sklep zastrzegł sobie , że nie będzie w nim prowadzony handel tekstyliami – więc rozwiązał w trybie natychmiastowym umowę z Remą, która ze swojej strony to samo musiała zrobić z własnym dealerem.
Prezes Muszyński wspomniał też o kwestii uczciwości dealerów. Miał prawo, bo w jakich kategoriach rozpatrywać przypadek, kiedy np. 50 tys. zł pożyczki dla dealera na zakup sytemu scaningowego trafia od razu na prywatne konto...
Więcej: Paweł Kapuściński, Detal Dzisiaj, 11 maja 2000, s.10
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


