Empik sprzedaje własne, kupuje franczyzowe

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Grupa Empik Media & Fashion sprzedaje sieć 13 sklepów Galeria Centrum. Nowym właścicielem będzie firma Vistula & Wólczanka, która za 100 % udziałów zapłaciła 10 mln zł. Przejmując Galerię Centrum, Vistula & Wólczanka poręczy również spłatę wszystkich pożyczek, jakich EM&F udzielił Galerii Centrum. Łączna wartość zobowiązań (z odsetkami) wynosi 14,9 mln zł.

EM&F nie tylko sprzedaje, ale i kupuje. Podmiot zależny grupy - spółka Ultimate Fashion - zawarła umowę franczyzową ze szwajcarską ALDO Group International AG. Umowa gwarantuje wyłączną licencję do 31 styczna 2010 r. (z możliwością przedłużenia umowy na kolejne trzy pięcioletnie okresy) na otwieranie i prowadzenie sklepów pod marką Spring w Polsce.

Spring jest drugą marką z portfela ALDO Group (po marce Aldo) wprowadzaną na polski rynek przez Ultimate Fashion. Franczyzobiorca planuje otworzyć w najbliższych latach ok. 12 sklepów na terenie Polski. Na świecie, sieć sprzedaży liczy obecnie blisko 130 sklepów, m.in. w USA, Kanadzie, Izraelu, Arabii Saudyjskiej i Emiratach Arabskich. W ciągu najbliższych pięciu lat Spring zamierza otworzyć 50-100 sklepów w USA oraz 40-60 sklepów na świecie uruchamianych przez partnerów franczyzowych.

Ponadto, spółka Ultimate Fashion rozszerzyła dotychczasową umowę franczyzową na dystrybucję marki ALDO. Zgodnie z nowymi zapisami w umowie, spółka będzie miała wyłączność na otwieranie i zarządzanie sklepami marki obuwia i akcesoriów ALDO również na Ukrainie (do 2010 r. - ok. 10 sklepów tej marki). Obecnie sieć sklepów ALDO liczy ponad 900 punktów w 60 krajach na świecie, w tym 4 sklepy w Polsce zarządzane przez Grupę EM&F.(aw)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €