Piekarnie na swoim
Sieci sklepów piekarniczo-cukierniczych stawiają na własne placówki. Piekarnie pod Telegrafem odeszły od franczyzy, sieć Nowakowski – Gorąco Polecam na razie nie bierze jej pod uwagę.
Specjalistyczne sklepy cukiernicze i piekarnicze powiększają swoje sieci. Trzeci sklep w Warszawie uruchomiła niedawno sieć sklepów piekarniczych Nowakowski - Gorąco Polecam. W ofercie znajdują się wypiekane na miejscu produkty: pieczywo, ciasta, ciasteczka oraz przekąski. Na terenie sklepu o powierzchni 90 m2 znajduje się także wydzielone miejsce, gdzie klienci mogą zjeść wypieki i napić się kawy. Właściciele spółki Nowakowski Sklepy planuje otwierać 15-20 sklepów rocznie. Strategia firmy opiera się na otwieraniu własnych sklepów w wynajmowanych lokalach. Niewykluczone są również przejęcia placówek już działających, położonych w atrakcyjnych lokalizacjach, ale współpraca z partnerami franczyzowymi nie wchodzi na razie w rachubę.
Na dynamiczny rozwój sieci postawiła również sieć Piekarnia pod Telegrafem. W strategii firmy nie uwzględniono jednak otwarć punktów franczyzowych, choć do tej pory na blisko 70 Piekarni pod Telegrafem, 47 punktów prowadzili biorcy licencji. Wyniki finansowe pokazały jednak, że sprzedaż w sklepach własnych jest dużo wyższa od wyników wypracowanych przez franczyzobiorców - podobnie jest z oceną jakości placówek. Zdaniem specjalistów oznacza to, że system oferowany przez sieć może być źle opracowany.
- W pierwszym okresie rozwoju sieci franczyzodawcy nie stawiają dużych wymagań swoim franczyzobiorcom, ponieważ zależy im na pozyskaniu dużej liczby franczyzobiorców - uważa Michał Wiśniewski, dyrektor ds. franczyzy PROFIT system. - Piekarnie pod Telegrafem być może powrócą do franczyzy, tylko sklepy franczyzowe nie mogą być gorsze od własnych - mówi.
O tym, że można dobrze prosperować we franczyzie świadczą przykłady innych dawców i biorców licencji m.in. sieci Blikle.(aw)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej