Babie Lato licencjonowane

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Kawiarnia Babie Lato jest z założenia miejscem przeznaczonym wyłącznie dla kobiet. Panowie mogą wejść do lokalu pod warunkiem, że założą jaskrawopomarańczową lub zieloną perukę. To skutecznie ich zniechęca. Śmiałków trafia się zaledwie kilku tygodniowo. Za to kobiety przychodzą tłumnie.

Pierwsza kawiarnia Babie Lato została otwarta we wrześniu 2004 roku w Częstochowie. Małgorzata Bieńkowska, która posiada najwięcej udziałów w Babim Lecie zapewnia, że biznes z miesiąca na miesiąc kręci się coraz lepiej. Już w pierwszym roku działalności kawiarnia przyniosła 80 tys. zł zysku. Zwrot z inwestycji trwał kilkanaście miesięcy. Nie dziwi zatem fakt, że po dwóch latach od otwarcia pierwszej kawiarni, spółka jest o krok od sprzedania pierwszych licencji na biznes.

Wkrótce kawiarnie Babie Lato zostaną otwarte w Krakowie, Wrocławiu i Lublinie. Ich właścicielkami będą oczywiście kobiety. Prawo do używania nazwy Babie Lato oraz pomysł na biznes można nabyć już za 5 tys. zł. Te pieniądze, według zapewnień Bieńkowskiej, będą przeznaczone m.in. na zakup domen zawierających nazwę Babie Lato, czy tłoczenie logo kawiarni na serwetkach i filiżankach. Licencjodawca nie wymaga, aby kolejne kawiarnie o nazwie Babie Lato były urządzona w tym samym stylu, co kawiarnia w Częstochowie. (asmoli)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €