Kasa pod nadzorem
- rozmowa z Joanną Wardzińską, zastępcą prezesa banku BISE, do którego należy sieć agencji kasowych Monetia.
Obecnie lansuje się wpłaty za pośrednictwem Internetu, a nowa sieć agencji kasowych Monetia stawia na klienta, który przyjdzie do okienka. Czy postępowanie wbrew trendom rynkowym będzie opłacalne?
Wpłaty przez Internet zawarto w odrębnej ofercie banku. Sieć agencji opłat Monetia, której właścicielem jest bank, to rozwiązanie dla klientów, którzy nie kochają Internetu. Są to nie tylko starsi ludzie, ale również młodzi klienci, którzy nie mają przekonania do płacenia rachunków za pośrednictwem systemu internetowego. Wbrew pozorom, to spora grupa klientów. O możliwościach jakie daje posiadanie własnej sieci agencyjnej wiemy od naszych dotychczasowych partnerów (projekt agencyjny prowadzony był w BISE od trzech lat. Początkowo sieć agencji Banku BISE (jeszcze nie pod marką Monetia) składała się z 14 agencji. Wiemy, że to dobry pomysł na biznes, zarówno dla nas (bank uzyskuje z tego tytułu dodatkowe przychody prowizyjne), jak i dla agenta.
Czy prowadzenie agencji finansowej jest ciężkim kawałkiem chleba?
Powiedziałabym raczej, że jest odpowiedzialnym zadaniem. Każda operacja, każdy rachunek przyjęty przez agencję to odpowiedzialność finansowa. Dlatego stawiamy na uczciwych kontrahentów, którzy nie zawiodą zaufania klientów. Oczywiście oprócz uczciwości i środków na start, ważna jest umiejętność prowadzenia biznesu, znajomość rynku i profesjonalizm.
W Polsce głośno było o kłopotach z nieuczciwymi partnerami agencji kasowych. Jak Państwo zabezpieczyliście się przed podobnymi przypadkami?
Sieć powstaje na zasadzie agencyjnej, co oznacza, że bank przejmuje pełną odpowiedzialność za uczciwość transakcji dokonywanych w Monetiach. Dodatkowo, zamierzamy zagwarantować tzw. datę pewną zapłaty. Jeśli zapewnimy, że środki na rachunku znajdą się za dzień, dwa to pieniądze muszą trafić na rachunek w tym terminie. Zainwestowaliśmy w odpowiednią technologię i system informatyczny, która pozwoli nam nadzorować proces przekazywania pieniędzy. Stąd nasze hasło „Bądź pewny – zapłacone”.
Rozmawiała (aw)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


