Kasa pod nadzorem
- rozmowa z Joanną Wardzińską, zastępcą prezesa banku BISE, do którego należy sieć agencji kasowych Monetia.
Obecnie lansuje się wpłaty za pośrednictwem Internetu, a nowa sieć agencji kasowych Monetia stawia na klienta, który przyjdzie do okienka. Czy postępowanie wbrew trendom rynkowym będzie opłacalne?
Wpłaty przez Internet zawarto w odrębnej ofercie banku. Sieć agencji opłat Monetia, której właścicielem jest bank, to rozwiązanie dla klientów, którzy nie kochają Internetu. Są to nie tylko starsi ludzie, ale również młodzi klienci, którzy nie mają przekonania do płacenia rachunków za pośrednictwem systemu internetowego. Wbrew pozorom, to spora grupa klientów. O możliwościach jakie daje posiadanie własnej sieci agencyjnej wiemy od naszych dotychczasowych partnerów (projekt agencyjny prowadzony był w BISE od trzech lat. Początkowo sieć agencji Banku BISE (jeszcze nie pod marką Monetia) składała się z 14 agencji. Wiemy, że to dobry pomysł na biznes, zarówno dla nas (bank uzyskuje z tego tytułu dodatkowe przychody prowizyjne), jak i dla agenta.
Czy prowadzenie agencji finansowej jest ciężkim kawałkiem chleba?
Powiedziałabym raczej, że jest odpowiedzialnym zadaniem. Każda operacja, każdy rachunek przyjęty przez agencję to odpowiedzialność finansowa. Dlatego stawiamy na uczciwych kontrahentów, którzy nie zawiodą zaufania klientów. Oczywiście oprócz uczciwości i środków na start, ważna jest umiejętność prowadzenia biznesu, znajomość rynku i profesjonalizm.
W Polsce głośno było o kłopotach z nieuczciwymi partnerami agencji kasowych. Jak Państwo zabezpieczyliście się przed podobnymi przypadkami?
Sieć powstaje na zasadzie agencyjnej, co oznacza, że bank przejmuje pełną odpowiedzialność za uczciwość transakcji dokonywanych w Monetiach. Dodatkowo, zamierzamy zagwarantować tzw. datę pewną zapłaty. Jeśli zapewnimy, że środki na rachunku znajdą się za dzień, dwa to pieniądze muszą trafić na rachunek w tym terminie. Zainwestowaliśmy w odpowiednią technologię i system informatyczny, która pozwoli nam nadzorować proces przekazywania pieniędzy. Stąd nasze hasło „Bądź pewny – zapłacone”.
Rozmawiała (aw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej