Piekarnia - gorący temat
- rozmowa z Jackiem Nowakowskim, prezesem Nowakowski Sklepy.
Z badań opublikowanych przez GUS wynika, że od kilkunastu lat w Polsce z roku na rok spada spożycie chleba. U progu lat 90. statystyczny Kowalski zjadał rocznie blisko 90 kg pieczywa. Dziś zadowala się zaledwie 72 kg, czyli około 150 kromkami w miesiącu. Oznacza to, że w najbliższym czasie zbankrutować może nawet co trzecia piekarnia. Czy można temu zapobiec?
W ostatnim czasie na rynku pieczywa w Polsce zaszły spore zmiany. Polacy coraz częściej, zamiast tradycyjnego chleba, wprowadzają do swojego jadłospisu pieczywo wzbogacone w różnego rodzaju ziarna. Piekarnie, aby przetrwać na rynku, muszą szybko reagować na zmieniające się tendencje żywieniowe i dopasowywać swoją ofertę do zmieniającego się rynku.
Dlaczego według Pana Polacy jedzą coraz mniej pieczywa?
Jestem przekonany, że pieczywo będzie zawsze stałym elementem naszych posiłków. Rynek pieczywa w Polsce cały czas się rozwija i ewoluuje. Związane jest to ze wzrostem zamożności Polaków, co przekłada się na możliwości zakupu innych droższych produktów składających się na nasz codzienny jadłospis.
Czy w obecnej sytuacji przestrzegałby Pan przed inwestycją w sklepy piekarnicze?
Moim zdaniem warto zainwestować w taki segment, który właśnie się rozwija. W chwili obecnej klienci poszukują miejsc, gdzie otrzymają różnorodne, gorące i pachnące produkty piekarnicze. Właśnie ten segment będzie się w Polsce rozwijał. Zadbaliśmy o to, by w ofercie naszych sklepów znalazło się na bieżąco wypiekane pieczywo: od chlebów poprzez bułeczki, rogaliki oraz ciabatki.
Rozmawiała (asmoli)
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


