Biżuteria to towar luksusowy. Jak pan ocenia perspektywy rozwoju firm jubilerskich w Polsce?
Rynek biżuterii i wyrobów jubilerskich ma w Polsce wielką przyszłość. Wynika to z faktu ciągłego wzrostu zamożności naszego społeczeństwa oraz – co jest jeszcze istotniejszym czynnikiem – z niskiego stopnia nasycenia rynku. Polski konsument rynku dóbr luksusowych długo jeszcze będzie nadrabiał konsumpcyjne „zaległości”, dlatego przed całą branżą rysują się bardzo optymistyczne perspektywy.
Kto najczęściej kupuje biżuterię?
Młodzież zaczyna od drobnej srebrnej biżuterii, zakochani kupują najpierw pierścionki zaręczynowe, a następnie obrączki. Są też klienci, którzy kupują biżuterię na prezent lub jako dodatek do zakupionej właśnie odzieży. Istnieje wreszcie spora grupa klientów, którzy działają impulsowo - świecidełka potrafią jak nic innego na świecie szybko poprawić nastrój kobiecie, więc tak panowie, jak i panie chętnie odwiedzają nasze sklepy.
W jaki sposób należy sprzedawać towar luksusowy?
Biżuteria nie jest towarem jak każdy inny. Sklepy jubilerskie należą do swego rodzaju elity placówek handlowych. Na taki odbiór w oczach konsumentów wpływa m.in. oferta pięknych, wyrafinowanych przedmiotów ze szlachetnych surowców: złota, brylantów, pereł itd. Dlatego szczególnie ważne są: treść, forma i kontekst, w którym informacja o ofercie dociera do klienta. Przykładowo, biżuteria YES pojawia się regularnie w czasopismach kreujących gusta i upodobania klientów. Najnowsze kolekcje prezentowane są na wybranych pokazach mody w poszczególnych miastach oraz w postaci specjalnych wydawnictw, które są dostępne dla klientów sklepów sieci.
Rozmawiała (aw)
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 164 [author_pid] => 971 [author_name] => Aneta Wieczorek-Hodyra [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => [author_profile] =>Aneta Wieczorek jest związana z PROFIT system od 2006 roku. Dziennikarka miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING oraz portalu Franchising.pl.
Jest absolwentką socjologii na wydziale ekonomiczno-socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego i stypendystką wydziału nauk społecznych i ekonomicznych University of Macedonia. Ukończyła również studium dziennikarskie i podyplomowe studium PR Uniwersytetu Warszawskiego i Polskiej Akademii Nauk.
Zaczynała jako reporter radia Eska i współpracownik Gazety Wyborczej, następnie pracowała jako dziennikarz Dziennika Łódzkiego w wydawnictwie Polskapresse, gdzie specjalizowała się w przygotowaniu artykułów informacyjnych i publicystyce. Współpracowała również z wydawnictwami branżowymi.
[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( [pid] => 81987 [itemserver_id] => 29482 [img_width] => 100 [img_height] => 133 [path] => 501/8ec/aneta_wieczorekhodyra.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => Aneta Wieczorek, dziennikarz ) [author_name_url] => aneta-wieczorek-hodyra ) ) [link] => /artykul/3149/bizuteria-nie-jest-towarem-jak-kazdy-inny/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => pytanie tygodnia [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 0 [link] => 32 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => pytanie-tygodnia ) [images] => Array ( [question_of_week] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 81577 [country_item] => pl [description] => [path] => d45/d08/pyt-tyg-yes.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 85 [img_height] => 100 [itemserver_id] => 10745 ) ) ) [og_image] => d45/d08/pyt-tyg-yes.jpg [article_date_formated] => 06.11.2006 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => [article_alt] => ) [images] => Array ( ) [imagesCount] => 0 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Adopt Parfums [id] => 2305 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 13 [link] => /franczyza/2305/adopt-parfums/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 209443 [country_item] => pl [description] => [path] => d97/4db/adopt-new-logo-quadri_1_.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 206 [itemserver_id] => 51821 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 209444 [country_item] => pl [description] => [path] => d43/6aa/43.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51822 ) [1] => Array ( [pid] => 209445 [country_item] => pl [description] => [path] => d58/07c/44.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51823 ) [2] => Array ( [pid] => 209446 [country_item] => pl [description] => [path] => 30e/6a5/30.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51824 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => Aromas Artesanales [id] => 2315 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 18 [link] => /franczyza/2315/aromas-artesanales/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 211126 [country_item] => pl [description] => [path] => d25/2ad/projekt_bez_nazwy.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 317 [img_height] => 107 [itemserver_id] => 52221 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 211111 [country_item] => pl [description] => [path] => 89b/60b/1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52216 ) [1] => Array ( [pid] => 211109 [country_item] => pl [description] => [path] => b81/e9e/4.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52214 ) [2] => Array ( [pid] => 211110 [country_item] => pl [description] => [path] => 410/698/5.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52215 ) [3] => Array ( [pid] => 211108 [country_item] => pl [description] => [path] => 79e/034/3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52213 ) [4] => Array ( [pid] => 211107 [country_item] => pl [description] => [path] => 3c5/9b6/2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52212 ) ) ) ) [2] => Array ( [name] => Folkstar [id] => 2197 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 8 [link] => /franczyza/2197/folkstar/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 186671 [country_item] => pl [description] => [path] => 511/e89/logo_skr_t.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 386 [itemserver_id] => 46603 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 186637 [country_item] => pl [description] => [path] => 28a/a81/dsc_8638.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 46595 ) [1] => Array ( [pid] => 186639 [country_item] => pl [description] => [path] => c04/5e0/297a5780.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 46597 ) [2] => Array ( [pid] => 186638 [country_item] => pl [description] => [path] => 5da/815/_od_sklep1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 795 [img_height] => 795 [itemserver_id] => 46596 ) [3] => Array ( [pid] => 186635 [country_item] => pl [description] => [path] => e5d/b20/297a6392.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1280 [itemserver_id] => 46593 ) [4] => Array ( [pid] => 186636 [country_item] => pl [description] => [path] => b96/5a1/dsc_8572.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 46594 ) ) ) ) [3] => Array ( [name] => Yves Rocher [id] => 66 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 11 [link] => /franczyza/66/yves-rocher/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214721 [country_item] => cz [description] => [path] => 6fd/2c1/yvesrocher_lg_corpo_2020_hposi_yr_bt_fr.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 139 [itemserver_id] => 16438 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214717 [country_item] => cz [description] => [path] => 7d1/6b6/2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 967 [img_height] => 598 [itemserver_id] => 16434 ) [1] => Array ( [pid] => 214716 [country_item] => cz [description] => [path] => 33f/6ea/1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 880 [img_height] => 532 [itemserver_id] => 16433 ) [2] => Array ( [pid] => 214720 [country_item] => cz [description] => [path] => 897/162/p3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 585 [img_height] => 375 [itemserver_id] => 16437 ) [3] => Array ( [pid] => 214881 [country_item] => cz [description] => [path] => 91a/1ea/yr2407_iw_75_discount_1038x1038.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1038 [img_height] => 1038 [itemserver_id] => 16446 ) ) ) ) ) )Biżuteria nie jest towarem jak każdy inny
- mówi Maciej Łączkowiak z firmy YES Biżuteria.
Biżuteria to towar luksusowy. Jak pan ocenia perspektywy rozwoju firm jubilerskich w Polsce?
Rynek biżuterii i wyrobów jubilerskich ma w Polsce wielką przyszłość. Wynika to z faktu ciągłego wzrostu zamożności naszego społeczeństwa oraz – co jest jeszcze istotniejszym czynnikiem – z niskiego stopnia nasycenia rynku. Polski konsument rynku dóbr luksusowych długo jeszcze będzie nadrabiał konsumpcyjne „zaległości”, dlatego przed całą branżą rysują się bardzo optymistyczne perspektywy.
Kto najczęściej kupuje biżuterię?
Młodzież zaczyna od drobnej srebrnej biżuterii, zakochani kupują najpierw pierścionki zaręczynowe, a następnie obrączki. Są też klienci, którzy kupują biżuterię na prezent lub jako dodatek do zakupionej właśnie odzieży. Istnieje wreszcie spora grupa klientów, którzy działają impulsowo - świecidełka potrafią jak nic innego na świecie szybko poprawić nastrój kobiecie, więc tak panowie, jak i panie chętnie odwiedzają nasze sklepy.
W jaki sposób należy sprzedawać towar luksusowy?
Biżuteria nie jest towarem jak każdy inny. Sklepy jubilerskie należą do swego rodzaju elity placówek handlowych. Na taki odbiór w oczach konsumentów wpływa m.in. oferta pięknych, wyrafinowanych przedmiotów ze szlachetnych surowców: złota, brylantów, pereł itd. Dlatego szczególnie ważne są: treść, forma i kontekst, w którym informacja o ofercie dociera do klienta. Przykładowo, biżuteria YES pojawia się regularnie w czasopismach kreujących gusta i upodobania klientów. Najnowsze kolekcje prezentowane są na wybranych pokazach mody w poszczególnych miastach oraz w postaci specjalnych wydawnictw, które są dostępne dla klientów sklepów sieci.
Rozmawiała (aw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej