Czat z DERRI
Na pytania czytelników odpowiadał Norbert Rachtan, dyrektor sprzedaży sieci DERRI.
Redakcja: Zapraszamy na czat z Norbertem Rachtanem, dyrektorem sprzedaży sieci DERRI, we wtorek 28 listopada o godz. 11.00. Prosimy o zadawanie swoich pytań.
tom: W jaki dokładnie sposób wspieracie swoich franczyzobiorców, oraz jakie koszty miesięczne (roczne) ponosi franczyzobiorca z tytułu podpisania z Wami umowy?
Czy jesteście zainteresowani współpracą w Rzeszowie?
Norbert Rachtan DERRI: Jesteśmy zainteresowani współpracą w Rzeszowie. Otwierają się tam 3 centra handlowe - z czego jedno - Hotel Rzeszów jest najbardziej interesujące. Co do kosztów - miesięczne koszty stałe uzależnione są od wielkości lokalu i miejsca, w którym znajduje się lokal. W zależności od miejsca koszty stałe oscylują od 15 do 30 tys. zł za miesiąc.
Jak wspieramy? Oferujemy kompleksowe szkolenia technik sprzedaży, ekspozycji oraz wiedzy o produkcie i jednocześnie wydajemy rocznie około 400 tys. dolarów na reklamę.
franek: Jaka jest wasza strategia rozwoju w Polsce? Czy firma będzie otwierać również sklepy na ulicy czy tylko w centrach handlowych?
Norbert Rachtan DERRI: Strategia w związku z ekskluzywnym produktem to otwarcia salonów tylko i wyłącznie w centrach handlowych. Uzasadnienie - klimat w Polsce oraz zwyczaje zakupowe klientów zmuszają nas do rezygnacji z miejsc przy ulicach handlowych.
mamba: Ile sklepów docelowo DERRI chce otworzyć w Polsce?
Norbert Rachtan DERRI: Nie mamy ograniczeń. Możliwości produkcyjne holdingu są praktycznie nieograniczone, jednak docelowo chcielibyśmy mieć sklepy w każdym dużym mieście i we wszystkich istotnych centrach handlowych, np. standard Warszawy to 5 sklepów.
jola: W jaki sposób DERRI dobiera asortyment do rynku lokalnego? Czy franczyzobiorcy mogą samodzielnie dobierać asortyment do swoich sklepów, czy też nie mają żadnego wpływu na rodzaj sprzedawanego towaru?
Norbert Rachtan DERRI: Franczyzobiorcy mogą sami wybierać towar do własnych salonów, natomiast zawsze służymy pomocą i doradzamy, jednocześnie każdy dobrze sprzedający się item jesteśmy w stanie dostarczyć w ciągu maksymalnie 3 tygodni.
Ryś: Co się dzieje z niesprzedanym towarem? Czy wisi dotąd aż zostanie sprzedany w całości, czy franczyzobiorca ma możliwość dokonania zwrotu?
Norbert Rachtan DERRI: W zależności od wariantu podpisanej umowy możliwe są zwroty w trakcie trwania sezonu, jak i po jego zakończeniu. Na początku grudnia otwieramy pierwszy outlet w Polsce w Factory Ursus.
Agnieszka: W jaki sposób odbywa się zatowarowanie franczyzowych sklepów DERRI? Czy franczyzobiorcy płacą DERRI za towar zanim zostanie sprzedany, czy biorą go na tzw. kredyt kupiecki?
Norbert Rachtan DERRI: Oba warianty są dostępne, z przewagą zakupowanego towaru nad towarem komisowym.
Marek: Mam możliwość wynajęcia lokalu handlowego przy ulicy w centrum miasta ok. 100 tysięcy mieszkańców. Czy taka lokalizacja jest odpowiednia na sklep DERRI?
Norbert Rachtan DERRI: Nie jest to możliwe w przypadku jednolitej sieci DERRI, natomiast możemy zaproponować Panu możliwość zakupu hurtowego (corner). Nie mamy sprecyzowanych oczekiwań wśród jakich sklepów chcemy się znaleźć.
bozena: Podobno macie strategię czterech sklepów z czterema rodzajami asortymentu. Czy franczyzobiorcy mogą sobie wybrać rodzaj sklepu DERRI, czy decyduje o tym firma?
Norbert Rachtan DERRI: Decyduje o tym firma. 4 warianty uzależnione są od aktualnej sytuacji w miejscu planowanej sprzedaży. Od roku 2007 do oferty DERRI dochodzą tekstylia i obuwie, na których sprzedaży również bardzo nam zależy. Elementem stałym w każdym z wariantów jest odzież skórzana, stanowiąca różny procent całości.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej