Czat z DERRI
Na pytania czytelników odpowiadał Norbert Rachtan, dyrektor sprzedaży sieci DERRI.
bozena: Czy oprócz nowych zasad inwestycji DERRI oferuje również nowe ceny za licencję? Ile wynosi cena za licencję DERRI?
Norbert Rachtan DERRI: Nie ma stałej opłaty licencyjnej. Opłata licencyjna jest ustalana indywidualnie w zależności od miejsca sprzedaży oraz oferowanych zabezpieczeń - czyli gwarancji bankowych, kaucji bankowych itp.
ciekawy: Czy w Polsce dobrze sprzedają się skóry i futra? Czy rośnie ich sprzedaż w okresie sylwestrowym i karnawału? Co się najlepiej sprzedaje w tym okresie? Może lepiej od skór i futer tekstylia, które również ma DERRI?
Norbert Rachtan DERRI: Najlepszy miesiąc sprzedaży skór i futer do tej pory to październik. W okresie karnawału sprzedają się lekkie skóry i tekstylia.
ciekawy: Widziałem wasze reklamy w kinach i w tv? Czy nie lepiej wydać te pieniądze na rozwój sieci w dobrych lokalizacjach?
Norbert Rachtan DERRI: Strategia marketingowa DERRI została zaplanowana na dłuższy okres czasu niż rok. Tego typu kampania powinna procentować przez najbliższe 2 lata. Natomiast nadal inwestujemy i będziemy inwestować w rozwój sieci sprzedaży w kluczowych miejscach.
Gosia: Jakie marki wprowadza DERRI i dlaczego?
Norbert Rachtan DERRI: Na dzień dzisiejszy oprócz skór mamy w ofercie marki tekstylne, takie jak MITHAT, VIVID. Dodatkowo galanterię skórzaną reprezentuje TERGAN.
MITHAT - jest największym w Turcji producentem garniturów damskich i męskich współpracującym w biznesie z CMT (private label) z takimi markami jak: Banana Republic, Burberry, Max Mara i Zara. Jednocześnie MITHAT posiada w Turcji rozwiniętą sieć sklepów z własną marką.
VIVID - jest to najbardziej rozpoznawalny brand tekstylny w segmencie odzieży tzw. smart casual dla młodej kobiety.
TERGAN - jest producentem akcesoriów skórzanych z blisko 40 letnią tradycją. Specjalizuje się w klasycznej galanterii męskiej.
W roku 2007 planujemy wprowadzenie kilku nowych marek oraz obuwia. Szczegóły niech pozostaną tajemnicą.
Michał: Od kiedy DERRI prowadzi działalność i w jakich krajach działa?
Norbert Rachtan DERRI: Marka powstała w 1999 roku w Turcji. Rok później w 2000 roku została zarejestrowana w Polsce, gdzie został otwarty pierwszy salon sprzedaży - w Galerii Mokotów w Warszawie. W dniu dzisiejszym sieć rozwija się również na rynku wschodnim - głównie w Rosji.
nette: Czy otwarcie sklepu DERRI w 50-tys. mieście ma sens? Czym będzie się różnił asortyment w tym sklepie od salonu w Warszawie?
Norbert Rachtan DERRI: Myślę, że nie ma sensu otwieranie sklepu w mieście 50 tys. mieszkańców. Natomiast można spróbować systemu corner (shop-in-shop). Pomijam specyficzne miejsca jak np. Zakopane, którego populacja zwiększa się znacznie w okresie urlopowym (4 miesiące w roku).
Nette: Kto jest bezpośrednią konkurencją DERRI i jak sobie radzicie z takimi firmami jak Ochnik i inne?
Norbert Rachtan DERRI: Bezpośrednią konkurencją DERRI jest tak naprawdę każda sieć sprzedaży z odzieżą skórzaną. Niestety nie możemy konkurować z produkcją chińską. Dlatego decydujemy się na sprzedaż ekskluzywnej odzieży skórzanej oraz futer lub kombinacji stawiając na bardzo wysoką jakość i unikalność wzornictwa.
Nette: Czy i w jaki sposób DERRI lansuje swoją odzież skórzaną?
Norbert Rachtan DERRI: Mamy stałe umowy z magazynami branżowymi, typu Twój Styl, Viva, Claudia, Avanti - tzw. product placement. Dodatkowo inwestujemy w inne media typu telewizja, kina, podnosząc w ten sposób rozpoznawalność marki. Jednocześnie rynek mody lansowany przez wielkich i znanych kreatorów mody sam od dwóch sezonów i na najbliższe kilka mocno kreuje wizerunek odzieży skórzanej jako symbolu luksusu.
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

