Accor ogłosi strategię
Accor w połowie czerwca ogłosi strategię wobec Orbisu
Połączenie z inwestorem strategicznym wymaga opracowania strategii, dlatego fuzja firm: Accor i polskiego operatora hotelowego może potrwać do dwóch lat - podaje Prawo i Gospodarka.
Zgodnie z umową franchisingową, zawartą między Orbisem a francuskim koncernem hotelowym Accor, hotel Victoria, od 1976 r. działający pod marką Inter Continental wejdzie do Sofitel Hotels. Jest to luksusowa sieć hoteli grupy Accor. Zgodnie z postanowieniami umowy franchisingowej, która została zawarta 26 lipca 2000 r., Accor udzielił polskiej spółce hotelarskiej prawa na używanie przez hotele Orbisu znaków towarowych: Ibis, Mercure, Novotel, Sofitel, Etap Hotel i Formule 1, jak również związanych z nimi symboli oraz znaków słowno-graficznych. Zdaniem specjalistów dzięki temu hotele Orbisu, który dysponuje największą w Polsce siecią hotelową (56 obiektów), będzie bardziej rozpoznawalny dla zagranicznych turystów. Warszawska Victoria jest drugim w Polsce, po krakowskim Forum, hotelem używającym znaku Sofitel. Do czasu wygaśnięcia umowy franchisingowej z siecią Bass Orbis będzie płacił za znak Inter Continental, jednocześnie jednak w tym czasie Accor nie będzie pobierał opłat za znak Sofitel - informuje Prawo i Gospodarka.
Victoria, jedyny pięciogwiazdkowy hotel Orbisu, na stałe zadomowił się w warszawskim krajobrazie. Ostatnio modernizacja hotelu kosztowała spółkę 30 mln USD. Maciej Grelowski, prezes Orbisu powiedział dla Prawa i Gospodarki, że Orbis będzie się koncentrował na rozwoju sieci 2 –3 gwiazdkowych hoteli.
- Francuski inwestor ogłosi swoją strategię 12 – 16 czerwca. Z niecierpliwością oczekujemy, że nasz współwłaściciel ogłosi to, co było zapisane w umowie prywatyzacyjnej, że połączymy nasze starania operacyjne, kapitałowe oraz nasz wspólny marketing i sprzedaż – powiedział dla Dziennika Finansowego M. Grelowski. Dodał też że fuzja z Accor Polska może potrwać do dwóch lat. Nie jest jeszcze wiadomo, czy Orbis zapłaci za 11 hoteli Accor gotówką, przez podwyższenia kapitału. Do wyceny tych obiektów zostaną powołani dwaj niezależni audytorzy – jeden powołany przez Accor, drugiego wybierze Orbis.
Więcej: Piotr Burza, Prawo i Gospodarka, 23 maja
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej