Dobrze prosperująca firma nie może trwać w stagnacji
– mówi Paweł Kapłon, dyrektor finansowy Gino Rossi i prezes firmy Simple.
Czy istnieje taki etap rozwoju firmy, kiedy do dalszego rozwoju powinna znaleźć partnera?
Fuzja Simple i Gino Rossi jest na to dowodem. Simple, jako spółka rodzinna, stworzyła markę i osiągnęła taki poziom, że trudno było dalej rozwijać firmę w dotychczasowym kształcie. A dobrze prosperująca firma nie może trwać w stagnacji – nawet jeśli są z tego przyzwoite profity. Z biznesowego punktu widzenia, jeśli spółka rodzinna nie rozwija się, to powinno się ją sprzedać albo przekształcić w bardziej korporacyjną strukturę i zatrudnić menadżerów z doświadczeniem w zarządzaniu dużymi firmami. Można również poszukać partnera i taką ścieżkę wybrały właścicielki Simple.
Co zyskało Gino Rossi? Czy fuzje mogą być sposobem na konkurencję?
W pewnym stopniu tak. Decydując się na akwizycję kupujemy czas potrzebny na rozwój organiczny i ograniczamy ryzyko tworzenia własnego konceptu od zera. Podczas konsolidacji rynku silny partner wygrywa, a fuzja pozwala na wiele „scenariuszy” działania – zarówno w obszarze marketingu, dostaw, jak i negocjacji z przedstawicielami centrów handlowych. Właściciel dwóch i więcej marek zupełnie inaczej zarządza biznesem. Chcemy mieć silną grupę marek z górnej półki – kryterium doboru jest prestiż i silna tożsamość marki, która gwarantuje długoterminową prosperitę.
Jak zbudować silną tożsamość marki?
Fundamentem do budowy silnej marki jest produkt. W naszym przypadku musi on m.in. odzwierciedlać najnowsze trendy mody. Mając produkt należy do tego dobrać odpowiedni marketing i reklamę – to dość istotny element w strategii firmy Simple, która ma silny koncept marketingowy. Kolekcje firmowe pojawiają się na billboardach w bardzo atrakcyjnych lokalizacjach, prezentowane są w prasie kobiecej – i to zarówno w formie reklamy, jak i wywiadów przeprowadzanych z właścicielkami.
rozmawiała (aw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej