W zimie potrzeba witamin

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Zimowe temperatury spadają zaledwie kilka stopni poniżej zera. Czy w związku z tym Polacy mniej chorują? Czy to się przekłada na mniejszy obrót w aptece?
Opinia, że ostra zima zwiększa prawdopodobieństwo zachorowania na grypę czy przeziębienia – to stereotyp. Organizm człowieka najbardziej narażony jest wówczas, gdy mamy do czynienia z pogodą niezdecydowaną, często się zmieniającą, charakterystyczną dla późnej jesieni i wczesnej wiosny. Choć nie ma epidemii grypy, ale ilość typowych zachorowań na różnego rodzaju infekcje gardła i dróg oddechowych jest w normie. Większe zapotrzebowanie jest również na preparaty witaminowe i przeciwreumatyczne. Pozostałe choroby nie są sezonowe i zapotrzebowanie na środki lecznicze w ich przypadku stosowane utrzymuje się na stałym poziomie przez cały rok.

Powszechnie panuje przekonanie, że najwierniejszymi klientami apteki są emeryci. Czy tak jest rzeczywiście? Czy to przede wszystkim ta grupa klientów generuje zysk apteki?
Emeryci wybierając swoje ulubione apteki biorą pod uwagę dwa czynniki. Pierwszym jest cena leku w aptece. Ta dość duża grupa pacjentów potrafi przemierzyć całe miasto w poszukiwaniu leku tańszego o przysłowiowy grosz. Nie należy się temu dziwić bo są emeryci którzy otrzymują po 500 zł co miesiąc a na leki wydają 300 zł. Różnica w cenie leku 1 zł jest dla nich znacząca. Drugą grupę tworzą emeryci, którzy zwracają uwagę na cenę leku, ale bardziej cenią sobie fachowość farmaceuty, który musi mieć czas i cierpliwość w wysłuchiwaniu historii chorób i historii „rodzinnych”. Pierwsza grupa jest większa i nie przywiązuję się do danej apteki. Druga mniejsza wiernie realizuje leki w wybranej przez siebie aptece.Emeryci z uwagi na to, że są grupą poszukującą leków tanich albo objętych promocjami, generują znaczny obrót apteki – tyle, że rentowność jest dość niska. Wysoki zysk generują leki nabywane przez młodszych aktywnych ludzi profilaktycznie zwalczających faktyczne i medialne schorzenia.

Rozwijacie franczyzową sieć Super+Apteka. Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Chętnych do rozwijania sieci można podzielić na dwie grupy: właścicieli istniejących aptek i chcących działać pod naszym logiem oraz osób nie posiadających aptek, ale chętnych, by zainwestować w jedną z nich. Apteka musi spełniająca przepisy prawa farmaceutycznego, tzn. posiadać koncesję, znajdować się w lokalu o powierzchni zgodnej z wymogami tego prawa. Oprócz tego trzeba zatrudniać co najmniej dwóch magistrów farmacji (jeden na zmianę). Muszę jednak zaznaczyć, że nie otwieramy Aptek obok siebie. Jeżeli w okolicy, na osiedlu w małej miejscowości jest już Super+Apteka to ma ona zagwarantowaną wyłączność na danym obszarze.

rozmawiała (aw)
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €