Bez opłaty wstępnej

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Przykładem sprawnie działającego systemu franchisingu jest wg Rzeczpospolitej szkoła Muzyczna YAMAHA w Pułtusku, prowadzona przez Martynę i Marka Karwańskich.

Prawdopodobnie źródło ich sukcesu leży po dwóch stronach, ocenia autorka: franchisobiorców, którzy oprócz wiedzy muzycznej posiadają również umiejętności zarządzania, a także – franchisodawcy, który zawierając umowy franchisingu nie pobiera opłaty licencyjnej, a jedynie miesięczne prowizje od obrotu (ściślej mówiąc od liczby uczniów w szkole). Tym samym YAMAHA daje większy oddech potencjalnym franchisobiorcom, dla których już sam zakup lub wynajęcie lokalu, wyposażenie go w instrumenty, zatrudnienie nauczycieli są niemałym wydatkiem. Jest to też zapewne sprawnie pomyślana inwestycja w przyszłość; rozwój szkół muzycznych daje szansę na większe umuzykalnienie przyszłych pokoleń, a tym samym rozwój szkół i większe zakupy sprzętu muzycznego w przyszłości.

Szkół Muzycznych YAMAHA jest w Polsce 65, z czego trzy należą do Martyny i Marka Karwańskich. W jednej z nich – w 20-tysięcznym Pułtusku – uczy się około 130 uczniów (przy istniejącej również w tym miasteczku państwowej szkole muzycznej), a łącznie w trzech – 190 uczniów.

Na założenie szkoły, franchisobiorca musi mieć, w zależności od lokalizacji i planowanego programu zajęć, od 10 tys. do 30 tys. zł. Są to wyłącznie koszty inwestycyjne (nie ma opłaty licencyjnej przy przystępowaniu do systemu). Co miesiąc właściciele szkół płacą firmie YAMAHA opłatę franchisingową. Maksymalnie może ona wynosić do 10 proc. liczonych od wpływów miesięcznych z czesnego, obecnie jednak jest niższa i wynosi – w zależności od programu edukacyjnego – od 1,5 zł do 4 zł od jednego ucznia.

W zamian franchisobiorca ma dostęp do najnowszych podręczników muzycznych, materiałów instruktażowych, pomocy dydaktycznych oraz możliwości stałego podnoszenia swoich kwalifikacji poprzez cykliczne szkolenia (zarówno metodyczne jak i z zarządzania).

Co dwa lata właściciele szkół powinni wymienić instrumenty na nowe, oczywiście firmy YAMAHA. Natomiast starych pozbywają się organizując na przykład promocyjną wyprzedaż na początku roku szkolnego.

Efektem siedmioletniej pracy Martyny i Marka Karwańskich jest przejęcie funkcji koordynatora nad funkcjonowaniem wszystkich szkół muzycznych YAMAHA w Polsce.

Więcej: Katarzyna Jędrzejewska, Rzeczpospolita, „Dobra Firma” 22 maja 2001

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €