Na rynku mikropłatności - tylko mocni gracze
- rozmowa z Pawłem Majewskim, prezesem zarządu firmy Okienko Kasowe.
Regulowanie płatności przez telefon lub internet cieszy się coraz większą popularnością. W związku z tym, jaka przyszłość czeka przedsiębiorców prowadzących punkty opłat?
Faktycznie, zgodnie z założeniami Dyrektywy Parlamentu i Rady Europejskiej w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego, obrót gotówkowy należy do zanikających form płatności. Niemniej w warunkach polskich okazuje się konieczny. Przejście z obrotu gotówkowego do płatności elektronicznych, nastąpi według naszych ocen w okresie minimum 10 lat. Funkcjonując w sferze rynku pieniężnego, jako segmentu rynku kapitałowego, stwierdzamy nadal powszechne zastosowanie płatności gotówkowych, szczególnie w starszej i mniej zamożnej części społeczeństwa.
Jak Państwo oceniacie efektywność rynku, na którym działacie?
Z punktu widzenia operatora sieci Okienek kasowych obserwujemy wzrastającą efektywność tego typu obsługi płatności masowych w skali ok. 5-10 proc. miesięcznie. Efektywność ta mierzona jest w rosnącą ilością przyjmowanych zleceń płatniczych oraz wzrostem zysku. Z punktu widzenia agenta efektywność zależna jest od wielu czynników, m.in. lokalizacji, jakości obsługi, czasu trwania obsługi klienta jednostkowego, własnego zaangażowania w rozwój i marketing agencji.
Jakie zmiany czekają graczy na rynku mikropłatności?
Wzrasta rola dużych sieci - wiele pojedynczych agencji opłat zamknęło swoją działalność, głównie z powodu niskiej rentowności. Według naszej oceny rynek będzie zmierzał w kierunku ustanowienia wymogów kapitałowo-ubezpieczeniowych, co pozwoli na stabilne funkcjonowanie tylko mocnym graczom.
rozmawiała aw
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej