Pocztówkowy biznes
O franczyzie kartek okolicznościowych opowiada Ryszard Kaszubiak, masterfranczyzobiorca szwedzkiej firmy CardGroup, producenta i dystrybutora pocztówek.
Jak wygląda prowadzenie pocztówkowego biznesu od strony franczyzobiorców?
Ich praca polega na odwiedzaniu potencjalnych klientów (sklepów) i nawiązywaniu z nimi współpracy, wstawianiu do sklepów stojaków z kartkami na zasadach komisu, zamawianiu u masterfranczyzobiorcy kartek (i stojaków w początkowym okresie). Zazwyczaj odbywa sie to raz w miesiącu, aby utrzymać niski stan magazynowy. Poza tym franczyzobiorcy muszą cykliczne, co 4-6 tygodni, odwiedzać sklepy w celu uzupełnienia asortymentu kartek i kontroli ich sprzedaży.
Jakie wymogi musi spełniać franczyzobiorca, by mógł współpracować z CardGroup?
Przede wszystkim franczyzobiorca musi posiadać niezbędny kapitał początkowy w wysokości ok. 100-150 tys. zł. Powinien mieć także możliwość rozpoczęcia działalności we własnym lokalu lub możliwość wynajęcia niedrogiego pomieszczenia. Istotna jest wysoka motywacja, pełna dyspozycyjność i łatwość nawiązywania kontaktów. Doświadczenie w sprzedaży jest dodatkowym atutem, ale nie jest niezbędne. Franczyzobiorcami CardGroup zostali ludzie, którzy pracowali poprzednio w zupełnie innych dziedzinach - księgowi, aptekarze, informatycy, nauczyciele i urzędnicy.
rozmawiał mdk
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

