Zysk w skrzynce
Największą przeszkodą w rozwoju prywatnych operatorów pocztowych jest utrudniony dostęp do adresata - mówi Marek Sadowski z PAF Operator Pocztowy.
Czy inwestycja w pocztę franczyzową to opłacalny biznes?
Aktualnie posiadamy w całej Polsce ponad 200 placówek i ciągle otwieramy nowe. To chyba wystarczający dowód na opłacalność biznesu pocztowego. Zwłaszcza po uwolnieniu rynku usług doręczeniowych. Obecnie wartość usług pocztowych w Polsce oszacowano na 7 mld zł. Chcemy to wykorzystać i w 2009 roku obsługiwać 5 proc. rynku pocztowego. Zazwyczaj jest tak, że obserwujemy z zewnątrz „jakiś” dobrze prosperujący biznes. Kiedy decydujemy się na otwarcie podobnego, to okazuje się, że w tym sektorze brakuje już miejsca. Rynek usług pocztowych nie jest jeszcze podzielony i ma duży potencjał, którego nie wykorzystała konkurencja. Działalność pocztowa jest zatem okazją do zaistnienia na rynku i zajęcia czołowej pozycji w myśl zasady „kto pierwszy ten lepszy”. Taka sytuacja już się nie powtórzy.
Mimo zmian na rynku Poczta Polska ma przewagę nad konkurentami pod względem liczby posiadanych placówek i rozbudowanej logistyki.
Tak ale my jesteśmy bardziej elastyczni wobec klienta. Nasze usługi dopasowujemy do wszystkich klientów indywidualnie; w zależności od tego czy są to klienci prywatni czy biznesowi. Obecnie dostarczamy korespondencję do ok. 60 największych miast łącznie z powiatami. W czerwcu uruchamiamy 5 sortowni i zaczynamy świadczyć usługi pocztowe które obejmą cały kraj.
Co stanowi największą przeszkodę w rozwoju prywatnych operatorów?
Największą przeszkodą jest utrudniony dostęp do adresata. 70 proc. korespondencji dostarczana jest do odbiorców za pośrednictwem skrzynek PP. Poczta ma na nie wyłączność, mimo że nie płaci administratorom nieruchomości za wynajem powierzchni. Sytuacja ma się jednak zmienić. Przepisy unijne nakazują do sierpnia 2008 r. wymianę skrzynek na takie, do których będą mieli dostęp wszyscy operatorzy pocztowi.
rozmawiała aw
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej