Rozpoznawalny A. Blikle
Często o powodzeniu firmy decyduje dobra marka
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Często o powodzeniu firmy decyduje dobra i sprawdzona marka. Na rynku zdarzają się prawdziwe marki - instytucje. Polska ma szczęście do słodkich marek. O takim rodzaju marki możemy mówić w przypadku kawiarni A.Blikle. Zawsze kojarzyła się z jakością, smakiem i wysokim standardem.
Firma A.Blikle istnieje nieprzerwanie od 1869 roku. Jej symbolem jest kawiarnia na Nowym Świecie w Warszawie. Przed II wojną światową była miejscem spotkań artystów, pisarzy, aktorów, dyplomatów. W czasie okupacji rodzina Blikle pomagała więźniom i jeńcom przesyłając paczki żywnościowe. Wielu aktorów z zamkniętych przez Niemców teatrów pracowało jako kelnerzy. W czasach realnego socjalizmu ograniczana i szykanowana przetrwała jako mała cukierenka, by po 1989 roku rozkwitnąć znowu jako elegancka kawiarnia. W chwili obecnej w samej Warszawie działa 7 kawiarni-cukierni, a w ramach franchisingu jeszcze trzy. W 1997 czytelnicy Gazety Wyborczej wybrali kawiarnie A.Blikle na Nowym Świecie „magicznym miejscem Warszawy”.
Co ciekawe A.Blikle z założenia nie reklamuje wyrobów cukierniczych. Nacisk kładzie natomiast na sponsoring i działania public relations promujące wizerunek kawiarni i związany z kawiarniami styl odpoczynku. A.Blikle jest jednym z liderów polskich marek. Według ankiet przeprowadzonych przez KIG znajduję się wśród 10 najbardziej wartościowych. Spontaniczna znajomość marki, zgodnie z badaniami SMG KRC z roku 1996, w Warszawie wynosi 80% zaś na Śląsku przekracza 40%. Firma A.Blikle należy do stowarzyszenia producentów produktów markowych PRO-MARKA.
Wyrobów cukierniczych firmy A.Blikle prawie nie można kupić poza firmowymi cukierniami i kawiarniami. Jest to sposób ochrony dobrej jakości własnych produktów, poza tym nadaje im szczególny charakter. Zakup ciastek pozostawia w konsumentach wrażenie przynależności do elitarnej grupy smakoszy.
Firma wkroczyła jednak ze swoimi produktami do hipermarketów i supermarketów. Swoim znakiem A.Blikle firmuje mrożone ciasto francuskie oraz trzy rodzaje mrożonych strudli. Produkty te są reklamowane w prasie oraz poprzez działania promocyjne. Pomimo to zachowano wyjątkowość nazwy Blikle. Mrożone ciasta zaliczają się do towarów luksusowych, z tzw. górnej półki cenowej. Firma planuje dalsze rozszerzenie oferty mrożonych produktów delikatesowych. Zwiększa też ciągle wydatki na badania i wdrożenia, których udział w obrotach jest stosunkowo wysoki - 4-5%.
Aby utrzymać wysoką jakość, a co za tym idzie renomę marki firma A.Blikle wprowadziła nowoczesny system zarządzania jakością. Jest to odmiana TOM (ang. Total Ouality Manegement). Opiera się ona na głębokiej świadomości wszystkich pracowników firmy, że standard jakości wyznacza klient. Natomiast w utrzymaniu i doskonaleniu tego standardu biorą udział wszyscy pracownicy w tym celu specjalnie szkoleni.
Można powiedzieć, że przyszłość marki A.Blikle maluje się w jasnych barwach. Dzięki skutecznemu zarządzaniu i celowym działaniom rozciągniętym w ciągu 130 lat firma powinna zachować znaczącą pozycję wśród polskich marek. Otwarta zostaje natomiast kwestia, jak zachować elitarność produktu jednocześnie rozszerzając sieć sprzedaży. Być może przyszłość Blikle to luksusowe towary spożywcze sprzedawane zarówno w kawiarniach, jak i w hipermarketach, które zachowując wysokie standardy pozwolą się cieszyć klientom w całej Polsce wspaniałym smakiem słodyczy kawiarenki z Nowego Światu...
Monika Rejtner, PROFIT system
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...