Sprzedawca musi być fachowcem
- o rynku sprzętu komputerowego mówi Kamil Kaczmarek, prezes zarządu firmy Divicom, do której należy sieć sklepów komputerowo-multimedialnych.
Jak radzicie sobie państwo z konkurencją sklepów wielkopowierzchniowych sprzedających ten sam asortyment?
Sklepy Divicom bronią się jakością, wiedzą sprzedawców i konsultantów oraz indywidualnym podejściem do klienta. Sprzedawca musi być fachowcem w dziedzinie IT, powinien rozwiązać problem klienta, ocenić jego potrzeby i dobrać odpowiedni sprzęt. Klienci przychodzą do nas po usługę czy optymalne rozwiązanie i to właśnie dostają. Sklepy Divicom to również serwis posprzedażowy, w czym sklepy wielkopowierzchniowe nie celują w ogóle.
Jak powinien funkcjonować sklep z artykułami komputerowymi i multimedialnymi, aby przynosił zyski?
Trudno przedstawić receptę na zysk w kilku zdaniach, aczkolwiek można wyróżnić trzy główne zasady, na które trzeba zwracać szczególną uwagę: fachowość i rzetelność obsługi klienta, marketing oraz jakość ekspozycji i dostępność towarów. Trzymając się standardów Divicom w tych obszarach, znacząco zwiększamy możliwość maksymalizacji marży i obrotu, a przez to – zanotowania wysokich zysków oraz uzyskania szybkiego zwrotu z inwestycji.
Jak pan ocenia rynek produktów komputerowych i multimedialnych w Polsce?
To rynek, na którym zauważamy intensywny wzrost, a w porównaniu z krajami "starej" Unii jest nadal mało nasycony, co przy rosnącym PKB Polski oraz dochodach rodzin bardzo dobrze rokuje. Jeśli chodzi o powszechność sprzętu IT, to od rozwiniętych krajów UE dzieli nas jeszcze przepaść, ponadto przed nami rewolucja, która się już powoli zaczyna - wymiana większości komputerów stacjonarnych na wygodniejsze komputery przenośne. Reasumując, jest to rynek rozwojowy z klientem coraz zasobniejszym, ale też coraz bardziej świadomym i wymagającym.
rozmawiała (aw)
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży telekomunikacja, IT, AGD/RTV
Fonny Funny
Akcesoria do telefonów
Global Neovision
Sprzedaż usług Canal +
Orange
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Play
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Teletorium
Sprzedaż, kupno, serwis telefonów i akcesoriów
T-Mobile Polska SA
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

