Monopol nam niestraszny
– mówi Marek Sadowski, prezes zarządu PAF Operator Pocztowy.
Jak rozwija się sieć franczyzowych placówek PAF Operator Pocztowy? Mimo decyzji Komisji Transportu Parlamentu Europejskiego w sprawie przedłużenia monopolu narodowych operatorów pocztowych my, prywatni operatorzy robimy swoje. Tak naprawdę, decyzja Unii chroni również nas w pewnym stopniu, bowiem możemy lepiej przygotować się na nadejście zagranicznych operatorów – jak najbardziej rozwinąć sieć placówek i systematycznie zwiększać udział w rynku. Do 2009 roku zamierzamy obsługiwać 5 proc polskiego rynku.
W jaki sposób PAF Operator Pocztowy walczy o rynek? Na rynku tradycyjnych usług pocztowych zabiegamy o kontrakty u dużych klientów instytucjonalnych – jeśli zaufają nam duzi, za ich przykładem z czasem pójdą inni. Mamy już dość dużo takich kontraktów. Ponadto sięgamy do każdego interesującego segmentu rynku, np. do internetu. Wartość towarów kupionych przez Polaków w sieci sięgnęła w zeszłym roku 5 mld zł. i będzie rosnąć o 20-30 proc. rocznie, a z nią liczba przesyłek. Na handlu w internecie zarabiają bowiem nie tylko sami handlujący. Ktoś przecież musi to wszystko dostarczyć... Z początkiem lipca wprowadziliśmy nowe usługi, których Poczta Polska w swojej ofercie nie ma, i których długo nie będzie w stanie zaoferować. Klient ma m.in. możliwość śledzenia paczki w Internecie. Może na internetowej stronie PAFu sprawdzić, czy przesyłka jest dostarczona do odbiorcy czy awizowana. Klient otrzymuje hasło i login do strony internetowej oraz dostęp do systemu do adresowania seryjnego. Kolejną nowinką jest nadanie za pobraniem. - Kupujący wpłaca w naszej placówce kwotę pobrania, osoba czy firma wysyłająca paczkę otrzymuje pieniądze już w momencie przyniesienia jej do naszego punktu, o ile zawartość paczki zgadza się z zamówieniem. Transakcja może być przeprowadzona jednocześnie w 2 placówkach lub każdy z uczestników transakcji może dokonać jej w dogodnym miejscu i terminie.
Jak franczyzowy charakter firmy wpływa na jej rozwój? Wyśmienicie. Nasi klienci przekonują się, że franczyzobiorca jest dużo bardziej skuteczny i solidny niż niejeden pracownik najemny. W końcu jest przedsiębiorcą, który pracuje na swoim. Poza tym warunki przystąpienia do sieci są bardzo atrakcyjne, więc zainteresowanie jest bardzo duże. Obecnie mamy ponad 250 placówek franczyzowych i tylko kilkanaście własnych
Rozmawiał (emka)
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

