Satysfakcja zmierzona
Od 19 marca do 4 kwietnia 2007 roku firma International Service Check przeprowadziła badanie Mystery Shopping w europejskich sklepach samoobsługowych.
Jakość oferowanych usług zmierzona została w 61 sieciach supermarketów i dyskontów w Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Polsce, Rosji, Rumunii, Słowenii i na Węgrzech. Odbyto 168 wizyt w supermarketach i dyskontach w ośmiu państwach Europy Centralnej.
Ogólny poziom obsługi wyniósł 81,4 proc. w supermarketach i 78,3 proc. w dyskontach. Jeśli chodzi o supermarkety, w klasyfikacji generalnej najlepiej wypadła Rumunia (89,9 proc.), najgorzej zaś Rosja (65,9 proc.).
W jednej z ważniejszych kategorii, dotyczącej obsługi klienta, najbardziej pomocnymi pracownikami okazali się Chorwaci (90 proc.), najmniej Rosjanie (36,1 proc.) Polacy znaleźli się na szóstej pozycji z wynikiem 75,8 proc.
W przypadku dyskontów, w klasyfikacji generalnej, podobnie pierwsze miejsce zajęła Rumunia (93,3 proc.). Najmniejszą sympatią klientów cieszą się sklepy w Polsce (70,1 proc.). Podobnie jak w klasyfikacji generalnej najbardziej pomocni okazali się pracownicy dyskontów rumuńskich (89,9 proc.), najmniej polskich. – zaledwie 52,5 proc.
(agaka)
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

