Przejęcia w branży

O planach inwestycyjnych i konsolidacji rynku spożywczego opowiada Artur Kawa, prezes Emperia Holding.
Niedawno KNF zatwierdziła prospekt emisyjny państwa firmy. Na co zostaną przeznaczone środki uzyskane z emisji akcji?
Środki z emisji pozwolą nam na szereg przejęć mniejszych i większych podmiotów z branży FMCG. Od początku tego roku przyłączyliśmy już 5 spółek, a z kolejnymi prowadzimy rozmowy. Chcemy być liderem polskiej konsolidacji. Planowana wartość wydatków związanych z akwizycjami w latach 2007-2008 wyniesie około 200 mln zł. Łącznie nakłady inwestycyjne w tym okresie, uwzględniające także reorganizację spółek grupy i ich rozwój organiczny, wyniosą ok. 430-480 mln zł.
W Państwa Grupie znajdują się zarówno sieci własne, jak i franczyzowe. Które się łatwiej rozwija?
Nie pozycjonujemy naszych sieci w ten sposób. Mimo że każda z nich kieruje się swoimi specyficznymi regułami, nasze wieloletnie doświadczenie i znajomość rynku pozwala nam na ich równoległy rozwój. Dzięki temu, że w Emperia Holding znajdują się zarówno sieci własne, jaki i franczyzowe możemy zaoferować naszym partnerom pełen zakres możliwości współpracy w ramach holdingu.
Jakie firma ma plany w najbliższym czasie?
Jesteśmy w trakcie przeprowadzania drugiej oferty publicznej naszych akcji na warszawskim parkiecie. Równocześnie prowadzimy rozmowy z kolejnymi spółkami, które chcą przyłączyć się do naszej grupy. W ciągu najbliższych dwóch lat chcemy skupić się przede wszystkim na działaniach na rynku polskim, choć nie wykluczamy wyjścia poza granice kraju. Chcemy także rozwijać obecnie istniejącą sieć naszych sklepów i hurtowni oraz restrukturyzować grupę. Jesteśmy liderem na polskim rynku FMCG i tę pozycję chcemy utrzymać.
Rozmawiał (mdk)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej