Dobry rok dla branży wyposażenia wnętrz

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Efektem był martwy początek nowego roku. Po zniesieniu ulgi remontowej z końcem 2005 sytuacja ustabilizowała się. Obecnie końcówka roku, choć również charakteryzuje się wzrostem sprzedaży, jest znacznie spokojniejsza, a przyczyną wzrostów jest tendencja do odnawiania i remontów mieszkań i domów przed świętami.

Efekt jest taki, że końcówka roku jest ciągle dobra, ale nie szalona - wyjaśnia Piotr Matluch, prezes zarządu sieci DDD. - Dzięki temu możemy liczyć na dość stabilny ruch w styczniu, o czym dwa lata temu nie było mowy - wówczas po grudniowym szaleństwie przychodził martwy sezon.

Sprzedaż podłóg i paneli podłogowych w Polsce systematycznie rośnie. Według danych DDD w 2006 roku w Polsce sprzedano 22,6 mln m2 paneli oraz ok 7 mln m2 podłóg drewnianych. Wstępne szacunki za 2007 rok wskazują, że ilość sprzedanych paneli przekroczy 24,5 mln m2 oraz 8 mln m2 podłóg. Według analiz Dobre Dla Domu w 2008 roku na polskim rynku sprzeda się 26,8 mln m2 paneli orz 9,5 mln m2 podłóg drewnianych.

Według DDD struktura sprzedaży podłóg drewnianych i paneli się zmienia - w panelach podłogowych powoli zaczyna odchodzić się od najniższej półki na korzyść wyższych klas i ciekawszego wzornictwa. Ludzie szukają odróżnienia, nowości i zaczynają traktować panel nie tylko jako pokrycie podłogowe, ale i sposób na aranżację wnętrza. W drewnie coraz większe zaufanie zdobywają gotowe podłogi drewniane - deski trójwarstwowe, będące szybkim i czystym sposobem na posiadanie drewna na podłodze, to również jest efekt braku dostępności wyspecjalizowanych fachowców na rynku.

Swój udział w rynku tracą np. mozaiki parkietowe na korzyść parkietów. Swój renesans przeżywają wykończenia olejowe, a coraz silniejszą pozycję zajmują gatunki egzotyczne.

Dobre Dla Domu jest franczyzową siecią specjalistycznych sklepów z podłogami, panelami i drzwiami. Pierwszy sklep DDD powstał w marcu 2006, obecnie sieć liczy 19 salonów, w tym 18 franczyzowych. Inwestycja w sklep DDD to wydatek rzędu 100 tys. zł. Dwukrotnie większą kwotę inwestują w sklep franczyzobiorcy centrala oraz dostawcy sieci.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Marcin Kaleta
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €