Polacy uczą się języków
O rynku szkół językowych w Polsce, walce z konkurencją i franczyzie w edukacji językowej opowiada Dominik Doliński, dyrektor zarządzający szkołami języka angielskiego Angloman
Jaki jest rynek szkół językowych w Polsce?
Oferta szkół językowych jest bardzo bogata i staje się coraz szersza i lepsza jakościowo. Obecnie na rynku działa kilkanaście szkół o zasięgu ogólnopolskim oraz szkoły o zasięgu regionalnym i lokalnym. W Polsce tego typu placówki zaczęły powstawać w latach dziewięćdziesiątych. Przetrwały te, które miały dobry program nauczania i profesjonalną kadrę. Zapotrzebowanie na edukację językową ciągle wzrasta. W ostatnich latach rynek ten dynamicznie się rozwijał. Ciągle powstają nowe punkty edukacyjne oferujące nauczanie języków obcych. Polacy chcą się uczyć języków nie tylko ze względów turystycznych, ale przede wszystkim dlatego, że znajomość języków obcych jest niezwykle silnym atutem na rynku pracy.
Na czym polega franczyza w prowadzeniu szkoły językowej?
Jest to franczyza usługowa, polegająca na prowadzeniu stacjonarnej placówki edukacyjnej, prowadzącej kursy językowe. Istotnym elementem dobrej franczyzy w prowadzeniu szkoły językowej jest przede wszystkim to, co może zaoferować franczyzodawca już na samym początku – czyli dobry znak towarowy, doświadczenie, stabilność na rynku, możliwość zbadania go przed otwieraniem kolejnych placówek edukacyjnych. Ważne jest też z to, co będzie oferował przez cały okres współpracy, czyli stałą opiekę merytoryczną, regularne szkolenia i wspieranie partnerów w dalszym rozwoju. Inwestycja w szkołę językową to min. 30 tys. zł.
W jaki sposób skutecznie walczyć z konkurencją?
Konkurencja z punktu widzenia społecznego jest zjawiskiem pozytywnym. Skłania bowiem do podnoszenia jakości świadczonych usług. Szkoły, które chcą zaistnieć na rynku nie mogą sobie pozwolić na obniżanie poziomu świadczonych usług. Istotnym elementem walki z konkurencją jest wysoka jakość nauczania, a także uczciwość szkoły względem studentów. Szkoły, które działają profesjonalnie, stale się rozwijają, korzystają z innowacyjnych rozwiązań, mają doświadczenie i przede wszystkim zatrudniają profesjonalną kadrę dydaktyczną, będą zawsze na rynku cieszyły się zaufaniem klientów.
rozmawiała (agaka)
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej