Księgarze chcą mieć markę
20 franczyzowych salonów Empik planuje uruchomić w 2008 roku grupa EM&F.
Grupa EM&F, zarządzająca siecią salonów multimedialnych Empik, rozpoczęła budowę sieci agencyjnej w drugiej połowie 2007 roku. Pierwszy salon uruchomiono we wrześniu w Legionowie, kolejny otwarto w Łowiczu na początku listopada. Przedstawiciele spółki Empik zakładają, że w 2008 roku powstanie około 20 nowych punktów na licencji.
Agencyjne salony Empik będą powstawać w miastach liczących od 30 do 70 tys. mieszkańców, m.in. w Żyrardowie, Bełchatowie, Oławie i w Świdnicy.
- Zauważamy duży potencjał wzrostowy na rynku małych miast – mówi Maciej Dyjas, prezes EM&F.
Partnerami sieci Empik są dotychczasowi pracownicy oraz właściciele księgarni. Partner sieci wpłaca do centrali 5 tys. zł kaucji, którą firma zwraca, jeśli współpraca nie przyniesie zamierzonych rezultatów. Ponadto, Empik odpowiada za wyposażenie lokalu, oferuje wsparcie marketingowe, logistyczne i informatyczne, jak również zarządza ofertą i uzupełnia ją. Wynagrodzeniem partnerów jest miesięczna prowizja od sprzedaży oraz udział w zyskach ze sprzedaży – na koniec roku.
- Zgłasza się do nas bardzo dużo prywatnych księgarzy, np. z Mińska Mazowieckiego. Chcą zarabiać dzięki znanej marce – mówi Maciej Dyjas.
Rozwój w małych miastach i współpraca z partnerami zewnętrznymi wymaga od właściciela sieci dostosowania rozwiązań logistycznych i centralizacji dostawców. W drugiej połowie 2008 roku EM&F zamierza uruchomić magazyn centralny w okolicach Sochaczewa.
- Jeśli kiedyś chcielibyśmy współpracować ze 100 franczyzobiorcami, musimy być na to przygotowani – mówi Maciej Dyjas.
W dużych miastach, gdzie sprzedaż produktów oferowanych przez Empik jest wysoka, firma nadal planuje uruchamiać sklepy własne.
Empik jest częścią Grupy Empik Media&Fashion, która zarządza portfelem marek m.in. własnych (Empik, Smyk) oraz franczyzowych (Mango, Mexx, Aldo, Palmers, czy Esprit). Na koniec 2007 roku grupa posiadała sieć 456 sklepów i punktów usługowych.
(aw)
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

