Nowy styl życia

O potrzebie prestiżu opowiada Paweł Grząbka, dyrektor zarządzający CEE Property Group.
Deweloperzy coraz chętniej w swoich projektach oferują apartamenty. Warto zainwestować w tego typu nieruchomość?
Rynek apartamentów rządzi się swoimi prawami. Ten typ nieruchomości należy do dóbr luksusowych, a więc nie służy zaspokojeniu podstawowych potrzeb lokalowych. Popyt na apartamenty jest sztywny i nie spodziewamy się, aby jego siła zmieniła się w 2008 roku.
Deweloperzy oferują nowy styl życia, a Polacy kupują mieszkania i rezydencje płacąc wysokie ceny – choćby z potrzeby prestiżu. Wśród nabywców duży odsetek to obcokrajowcy, traktujący tego typu projekty jako doskonałą inwestycję. Wierzą oni, że w przyszłości nie będą mieć problemów z odsprzedażą, nawet po cenach znacznie wyższych od oferowanych przez dewelopera.
A jakie są prognozy?
Wszystko wskazuje na to, że dopóki polska gospodarka będzie rosła, dopóty trwać będzie zapotrzebowanie na luksusowe dobra, a zimowy ogród, basen na dachu budynku, winda prowadząca z garażu wprost do mieszkania czy kort tenisowy na terenie osiedla, zadomowią się na stałe w projektach mieszkaniowych stolicy. Najdroższe apartamenty mają kilka cen wspólnych. Przede wszystkich są to przestronne lokale, najczęściej powyżej 150 m2, gdzie są co najmniej 4 pokoje, kilka łazienek i toalet oraz duże balkony i tarasy. Zwykle takie apartamenty położone są na najwyższych kondygnacjach budynków w widokiem na panoramę okolicy.
rozmawiał (mdk)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej