MOL-Slovnaft chcą własnej sieci stacji
Do 2005 r. na południu Polski może powstać 80 obiektów
MOL analizuje możliwość stworzenia w Polsce sieci stacji paliw. Partnerem w tym przedsięwzięciu będzie słowacki Slovnaft, którego akcjonariuszem jest węgierska firma. Według wstępnych założeń, do 2005 roku powstanie około 80 stacji w pasie od Wrocławia po Rzeszów.
Strategicznym celem dla węgierskiego koncernu MOL, jest wejście na polski rynek paliw. Oddalająca się perspektywa udziałów w Rafinerii Gdańskiej oraz silna konkurencja w wyścigu po akcje PKN Orlen skłaniają Węgrów do poszukania alternatywnych rozwiązań.
-Obok dwóch pierwszych wariantów, czyli wejścia jako inwestor strategiczny do polskich rafinerii, bardzo poważnie analizowana jest równie możliwość stworzenia w Polsce od podstaw sieci stacji paliw – twierdzi Denis Mohorovic, rzecznik MOL na Europę Środkową.
Partnerem w tym przedsięwzięciu ma być słowacki koncern naftowy Slovnaft, w którym Węgrzy mają 36,2-proc. pakiet akcji. Sam Slovnaft posiada obecnie w Polsce jedynie trzy stacje. Natomiast w 2000 r. firma sprowadziła do Polski ponad 200 tys. ton paliw.
-Opracowana została już wewnętrzna analiza, przewidująca stworzenie do 2005 roku sieci około 80 stacji paliw na południu Polski. Ostateczna decyzja w sprawie rozpoczęcia budowy zapadnie już w najbliższych tygodniach – mówi Peter Gelacik, prezes Slovnaft.
Według niego, będzie to co prawda wspólne przedsięwzięcie MOL i Slovnaftu, ale stacje benzynowe działać będą pod logo słowackiego operatora.
-Nie wszystkie stacje będą budowane od podstaw. W planach znajduje się też zakup już działających obiektów, jak również pozyskiwanie partnerów na zasadzie franchisingu – dodaje prezes Gelacik.
Naturalnym obszarem zainteresowań Grupy MOL-Slovnaft będzie jak dotychczas południowa Polska.
-Nowe stacje będą powstawać w pasie od Wrocławia po Rzeszów – mówi Peter Gelacik.
Według niego, najtrudniej będzie pozyskać stacje lub lokalizacje pod nowe obiekty na terenie województwa śląskiego.
-Bardziej obiecująca jest natomiast sytuacja na wschód od Krakowa. Według naszych szacunków, w województwie małopolskim 55-57 proc. stacji znajduje się w rękach niezależnych polskich operatorów. W województwie podkarpackim wskaźnik ten wynosi około 70 proc. Jest więc szansa na nawiązanie interesującej współpracy przy tworzeniu sieci stacji – twierdzi Peter Gelacik.
Prezes nie chce natomiast skomentować, w jakim stopniu zaangażowanie koncernu MOL w proces prywatyzacji Rafinerii Gdańskiej i PKN Orlen wpłynie na decyzje w sprawie tworzenia sieci detalicznej.
Więcej: Paweł Janas, Puls Biznesu, 19 czerwca 2001
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej