Na wspólnych zasadach
Komputronik ujednolica sieć. Celem zmian ma być standaryzacja sklepów funkcjonujących w sieci.
Pierwsze sklepy partnerskie Komputronika powstały na bazie współpracy z klientami hurtowymi firmy. Po opracowaniu założeń powstawania sklepów franczyzowych, zaprojektowaniu oprogramowania wspomagającego sprzedaż, system dystrybucji i zamawiania towaru, sieć przedstawiła ofertę wybranym firmom. Zmiany, które Komputronik obecnie wprowadza, dotyczą standaryzacji i ujednolicenia sklepów.
- Nie stawiamy wygórowanych wymagań. Oczekujemy, że nasz partner zorganizuje sklep komputerowy według naszych wskazań dotyczących lokalu, jakości obsługi, utrzymania odpowiednich zapasów magazynowych oraz udziału we wspólnej polityce cenowej i marketingowej – wylicza Przemysław Śmiałek, wicedyrektor ds sprzedaży franczyzowej w Komputronik.
Potencjalny franczyzobiorca zainteresowany licencją Komputronika powinien dysponować kwotą ok. 50 tys. zł. Składa się na nią remont lokalu, umeblowanie oraz akcja marketingowa na początku działalności. Do tego trzeba doliczyć jeszcze koszty pierwszego zatowarowania, co wiąże się z kapitałem w wysokości od 50 do 70 tys. zł.
Powierzchnia lokalu nie powinna być mniejsza niż 30 m2. Komputronik preferuje centra handlowe oraz główne ulice w danym mieście. Najczęściej partnerzy sami zgłaszają się z wybraną lokalizacją lub już istniejącym sklepem, który chcą przyłączyć do sieci. W innych przypadkach firma pomaga znaleźć lokal.
- Mamy zaplanowaną strategię, dlatego dobór lokalizacji nie jest przypadkowy. Nie podpisujemy umów, gdy sklepy mogą być dla siebie bezpośrednią konkurencją, np. w małym mieście – tłumaczy Śmiałek.
(mdk)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej