CroppTown wyrobił normę

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pierwszy salon należącej do firmy LPP sieci CroppTown powstał w marcu 2004 roku. Po trzech latach w Polsce działa ich już 101, z czego 55 to salony własne, 46 – franczyzowe.

- Do końca 2008 roku planujemy otworzyć jeszcze 10 nowych sklepów franczyzowych. Obecnie praktycznie nie ma miesiąca aby nie powstał nasz nowy salon – mówi Tomasz Koczara, kierownik ds. sprzedaży sieci franczyzowej CroppTown. - Latem będzie działało dodatkowo 20 punktów sezonowych. Równolegle powstają również kolejne jednostki własne w nowo otwieranych centrach handlowych we większych miastach – dodaje.

LPP chce otworzyć jak największą liczbę sklepów franczyzowych w średnich i małych miejscowościach liczących od 30 do 70 tys. mieszkańców. We większych ośrodkach handlowych właściciel marki CroppTown i Reserved planuje uruchamiać przede wszystkim sklepy własne, zlokalizowane w dużych centrach handlowych.

- Ponadto budujemy nową bazę logistyczną w Pruszczu Gdańskim – mówi Tomasz Koczara. - Pomoże nam to zwiększyć moce przerobowe magazynów. Koniec inwestycji planowany jest w tym roku.

Ponadto firma rozwija się poza granicami kraju, głównie w Europie Środkowo-Wschodniej otwierając tam nowe salony. Jak zapewniają przedstawiciele sieci należących do firmy LPP, niebawem sklepy poza granicami kraju będą stanowiły większość w ogólnej liczbie sklepów należących do koncernu odzieżowego.

(aw)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €